نهاوندیان در حاشیه جلسه هیئت دولت:

تعیین تکلیف تعاونی‌های وحدت، البرز ایرانیان و افضل طوس از هفته آینده آغاز می‌شود

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور گفت: تعیین تکلیف تعاونی‌های وحدت، البرز ایرانیان و افضل طوس از هفته آینده آغاز می‌شود.

تعیین تکلیف تعاونی‌های وحدت، البرز ایرانیان و افضل طوس از هفته آینده آغاز می‌شودبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس‌جمهور در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: دو هفته پیش اعلام کردم که کمیته منتخب سران سه قوه تصمیم به تعیین تکلیف سپرده گذاران گرفته است و این تصمیم برای تایید نهایی به سران سه قوه ارسال می شود و ظرف هفته آینده درباره سه موسسه غیرمجاز باقیمانده تصمیم گیری می شود.

وی افزود: پرداخت ها طبق جدول زمان بندی آغاز شده است و به این ترتیب تردید و این نگرانی که بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر از هموطنان ما را درگیر کرده بود، برطرف می شود.

نهاوندیان تصریح کرد: با تصمیمی که گرفته شد، بانک مرکزی به میدان آمد و چون دارایی های این بنگاه ها باید نقد و پرداخت می‌شد، زمانبر بود ولی با خط اعتباری که بانک مرکزی تخصیص داد، سپرده های مردم با سود قانونی متعارف 15 درصد به این افراد پرداخت شد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور خاطر نشان کرد: کسانی که تا سقف 100 میلیون تومان سپرده دارند، پول خود را با سود قانونی آن دریافت می کنند و سپرده گذارانی که میزان سپرده آنها بیش از این رقم است می توانند تا همین سقف اعلام شده، دریافت کنند.

وی گفت: با این اقدام مشکل بیش از یک میلیون و دویست هزار نفر حل می‌شود، البته بقیه بدهی این افراد هم باید پرداخت شود و مؤسسات باید با نقد کردن دارایی‌های خود حتماً مابقی بدهی‌ها را پرداخت کنند و نباید آن را هم رها کنیم و باید تعیین تکلیف شود.

نهاوندیان  تصریح کرد: مردم باید بدانند که کسانی که نرخ‌های بالا به آنها وعده می‌‌دهند این نشان دهنده این است که سرمایه‌گذاری در آن مؤسسات ریسک بالایی دارد.

وی تاکید کرد: اثر اختلال این موسسات در نظام پولی کشور این شد که نرخ سود در بازار بین بانکی پایین آمده است، یک زمانی حدود 28 بود که الان 18 درصد شده است. این موضوع در اوراق ما هم اثر گذاشته است.

معاون اقتصادی رئیس جمهور اظهار کرد: یک آرامشی در نظام بانکی ایجاد شده و حاصل آن را در آمار سپرده های بانکی می‌بینیم.

نهاوندیان تصریح کرد: از مهر 95 تا مهر 96، 21 درصد افزایش سپرده ها را داریم که این نشان‌دهنده اعتماد مردم به سیستم بانکی است و سیستم بانکی حدود 20 درصد تسهیلات تولید را افزایش داده است، اینها نشان دهنده چرخش مطلوب و امیدوارانه اقتصاد کشور است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۷:۱۲ ۰۹ آذر ۱۳۹۶
از من هم در قبال 90 میلیون سپرده فرستگان 27 میلیون کم کردن. . چرا آمار دقیق از افرادی که درگیر این تعاونی ها بودن رو نمیدن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۰۸ آذر ۱۳۹۶
جلوی فعالیت این ها رو بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
محمد محتشمی
۱۹:۲۶ ۰۸ آذر ۱۳۹۶
آیا با ۴ ماه مسدودی چرا سود بانکی را ۱۰ درصد وانها از سال ۹۲ حساب میکنن از من نوعی ۱۸ میلیون کسر شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۰۸ آذر ۱۳۹۶
کدوم آرامش..... این همه پول منو خوردند...... کلاهبرداری در روز روشن..... اینا اگه مجوز نداشتن چرا فعالیت می‌کردند.....
Iran (Islamic Republic of)
نويد
۱۸:۲۲ ۰۸ آذر ۱۳۹۶
تكليف ما كه بهمن 94حساب بازكرديم چيه؟
همه سودي هم كه داده بودن كسر كردن
Germany
ناشناس
۱۷:۴۲ ۰۸ آذر ۱۳۹۶
تا یک ماه پیش همه بانک ها سود ۲۵% میدادن.بعدشم چرا سود این ۶ ماه رو ندادن.پس چرا سود وام ها همون ۳۵% در نظر گرفته میشه؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۰۳ ۰۸ آذر ۱۳۹۶
بسیار عالی .ممنون
آخرین اخبار