کفاشیان: قانون لغو برگزاری بازی در کشور ثالث شامل تمام کشورها می شود

نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: طبق تصمیم هیئت رئیسه AFC قانون لغو برگزاری بازی در کشور ثالث شامل تمام کشورها می شود.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان علی کفاشیان درباره رای هیئت رئیسه AFC برای لغو بازی بین تیم های آسیایی در کشور ثالث اظهار کرد: بحث کلی این جلسه درباره سفر نکردن تیم های اماراتی و عربستانی به قطر برای برگزاری دیدار با تیم های این کشور بود. این امر چند روز پیش در کمیته مسابقات AFC  مطرح شده بود و اعضای این کمیته توصیه کردند تمام بازی ها باید به صورت رفت و برگشت برگزار شود و تیم ها به کشورهای بی طرف نروند.

او ادامه داد: این موضوع به هیئت رئیسه کنفدراسیون فوتبال آسیا ارجاع شد و اعضای هیئت رئیسه هم قاطعانه اعلام کردند تمام بازی ها بین تمام کشورها باید به صورت رفت و برگشت برگزار شود چراکه میزبانی کشور ثالث سبب کاهش تماشاگران، افت کیفیت رقابت ها و از بین رفتن منابع مالی AFC می شود. هیئت رئیسه روی اعمال قوانین فیفا و AFC تاکید کرد چراکه نبایست سیاست در فوتبال دخالت کند. قرار است مصوبه هیئت رئیسه که شامل تمام بازی ها و تمام کشورها است به صورت یک قانون ابلاغ شود.

کفاشیان درمورد غیبت ایران در بیانیه هیئت رئیسه کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: دستور جلسه هیئت رئیسه درباره اختلاف سه کشور عربستان، امارات و قطر بود اما قانون به صورت کلی و برای تمام کشورها تصویب شد. حدود یک ماه و نیم پیش یکی از تیم های پایه امارات از حضور در قطر خودداری کرد و AFC هم تصمیم گرفت این تیم را بازنده اعلام کند. به همین دلیل موضوع برگزاری بازی در کشورهایی که با هم مشکل دارند حاد شد و کمیته مسابقات و هیئت رئیسه AFC تصمیم گرفتند بررسی درخواست عربستان، امارات و قطر را جزء محورهای نشست خود قرار دهند که  در نهایت قرار شد بازی ها به صورت رفت و برگشت برگزار شود.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال ایران و AFC درباره اینکه این مصوبه هیئت رئیسه کنفدراسیون فوتبال آسیا تا چه اندازه ای به سود کشورمان است، تصریح کرد: قطعا این اتفاق به سود ایران است چراکه تمایل به انجام بازی های رفت و برگشت داشتیم و مشکلی  برای میزبانی از تیم های عربستانی نداریم اما آن ها یک طرفه می خواستند بازی ها در کشور ثالث برگزار شود که این امر برخلاف قوانین فیفا و AFC است.

انتهای پیام/

اظهارات کفاشیان درباره لغو قانون برگزاری بازی در کشور ثالث بین تیم های آسیایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.