بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی؛

لزوم حرکت به‌سوی ترویج کسب‌وکار‌های نو برای غلبه بر مشکل بیکاری

رئیس بنیاد نخبگان لرستان بر لزوم حرکت به‌سوی ترویج کسب‌وکار‌های نو برای غلبه بر مشکل بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حمزه امیری  رئیس بنیاد نخبگان لرستان با اشاره به اینکه امروز مشکل اصلی کشور بحث اشتغال به ویژه اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی است، اظهار داشت: اگر می‌خواهیم بر این مشکل غلبه کنیم، راهی نداریم جز اینکه از شکل‌های دیگر روش‌های کسب و کار اقتصادی بهره ببریم.

وی با بیان اینکه باید به سمت راهکار‌های نوین در حوزه اشتغال جوانان حرکت کنیم، تصریح کرد: حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان راه حل غلبه بر مشکلات اقتصادی است، برخلاف اقتصاد نفتی که سنگین و کند است، اقتصاد دانش بنیان چابک و مبتنی بر نیروی انسانی است.

رئیس بنیاد نخبگان لرستان با تاکید بر اینکه لازمه تحقق اقتصاد دانش بنیان، وجود یک زیست بوم و اکوسیستم است، پایه این زیست بوم نیروی انسانی است، افزود: نیروی انسانی کارآمد در کشور فراوان داریم، باید به آن‌ها جهت بدهیم و توانایی آن‌ها را در ریل درست قرار دهیم.

امیری فرهنگ سازی مقوله استارتاپ در بین دانشگاهیان و جوانان را از اهداف برگزاری استارتات ویکند گردشگری و کشاورزی لرستان دانست و افزود: ایجاد حس خودباوری در بین دانشجویان از دیگر اهداف برگزاری این برنامه است.

وی ایجاد روحیه انجام کار تیمی، آشنایی با مدل‌های کسب و کار‌های نوپا، ارتباط با سرمایه گذاران  را از اهداف برگزاری استارتات ویکند گردشگری و کشاورزی لرستان برشمرد.

انتهای پیام/م

به‌سوی ترویج کسب‌وکار‌های نو برای غلبه بر مشکل بیکاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار