رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت:۸۳۰۰جایگاه دام کاملا تخریب شده و ۵۷۵واحد دامداری سنتی و نیمه صنعتی نیز خسارت دیده اند.

8هزار و 300جایگاه دام در زلزله تخریب شده استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛   شهبازی  رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه در حادثه زلزله ۳۰هزار راس دام تلف شده که ۱۰۰۰راس آن دام سنگین است گفت: همچنین  زلزله به ۱۶۸ واحد پرورش ماهی آسیب زد و در اثر زلزله حدود ۱۰۰۰کندو خسارت دید و   ۲۰هزار قطعه مرغ نیز بر اثر زلزله تلف شده است.

وی افزود: حضور مدیران و پرسنل سازمان در ساعات اولیه در مناطق زلزله زده، بسیج تمام امکانات و ماشین آلات سنگین به منظور کمک به زلزله زدگان، اعزام اکیپ های ارزیاب به منظور برآورد اولیه خسارت، جمع بندی خسارت ها و ارائه به ستاد بحران، ارسال کمک های سازمان و سایر نهادها به مناطق زلزله زده، ارسال تانکرهای آبرسانی، توزیع روزانه 6000 پرس غذای گرم در مناطق زلزله زده، دفن بهداشتی دامها برای جلوگیری از بیماریها از جمله  اقدامات  جهاد کشاورزی در مناطق زلزله زده بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه  با اشاره به حمل و توزیع ۲۰۰۰تن جو به صورت رایگان بین دامداران و کشاورزان  گفت: فرآیند توزیع  جو همچنان ادامه دارد و همچنین  ۸۰۰ رول نایلون پلاستیکی برای پوشاندن انبارهای علوفه توزیع شده است.

وی گفت:دولت برای جبران خسارت زلزله به دامداران برای هر راس دام سبک ۶۰۰هزار تومان و برای هر راس دام سنگین ۳میلیون تومان مصوب کرده که به خسارت دیدگان پرداخت گردد و کل اعتبار مورد نیاز برای جبران خسارت دامداران  ۲۱میلیارد تومان است که در صورت تامین اعتبار به دامداران پرداخت خواهد شد .

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه  گفت: در پایش روستاها، توسط اکی پهای دامپزشکی ۶۳۵ روستا سرکشی و پایش شده است.
شهبازی یکی از اقدامات خوب دولت را استمهال وامها به مدت ۲سال اعلام کرد و گفت: مقرر گردیده دولت ۲۰۰میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای جبران خسارت اماکن دامی در اختیار استان قرار دهد که به صورت سرمایه در گردش خواهد بود.


وی در پایان گفت: علی رغم اینکه اکثر ساختمان های اداری سازمان جهاد کشاورزی بدلیل خسارت زلزله قابل استفاده نیستند اما پرسنل سازمان جهادکشاورزی از ساعت های اولیه بعد از زلزله با حضور در بین مردم مشغول خدمات رسانی به مردم زلزله زده هستند.

انتهای پیام/ز

 

۶۳۵ روستا سرکشی و پایش شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.