تیم بهداشت روان و مداخلات روانشناختی خوزستان در کرمانشاه مستقر شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از استقرار تیم بهداشت روان و مداخلات روانشناختی این جمعیت در منطقه زلزله‌ زده سرپل ذهاب کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی خدادادی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به ضرورت حضور تیم های حمایت روانی در مناطق زلزله زده گفت: مداخلات روانشناختی بلافاصله پس از غربالگری و شناسایی افراد آسیب دیده در مناطق زلزله زده آغاز شد.

وی با بیان اینکه کودکان در حوادث بیش تر از بزرگسالان در معرض اختلالات سلامت روان از جمله «اختلال سوگ» قرار دارند، بیان داشت: اختلال سوگ، نوعی اختلال سلامت روان همراه با علائمی مانند ترس و اضطراب بر اثر از دست دادن یکی از اعضای خانواده محسوب می شود که در مناطق زلزله زده غرب کشور به کرات مشاهده شده است.

خدادادی در ادامه اظهار کرد: از حدود 5 روز پیش، یک تیم ۱۲ نفره متشکل از ۶ روانشناس و کارشناس بهداشت روان، 2 مددکار و 4 نفر عوامل تدارکاتی در روستای جلالوند از توابع سرپل ذهاب مستقر شدند و به ارائه خدمات حمایت روانی به مردم منطقه پرداختند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان اذعان داشت: تیم حمایت روانی خوزستان پس از استقرار در روستای جلال وند علیا، ارزیابی مجدد خود را از ۱۰ روستا به لحاظ واکنش ها و مشکلات روانشناختی آغاز و پس از آن در این روستا و روستاهای مجاور نسبت به ارائه خدمات روانشناختی و مددکاری به بازماندگان به ویژه گروه های آسیب پذیر از جمله کودکان، زنان و سالمندان اقدام کرد.

این مقام مسئول افزود: این اقدامات شامل غربالگری و تخلیه روانی به صورت انفرادی و گروهی و تشخیص مشکلات و اختلالات روانی و رفتاری بوده است.

علی خدادادی با بیان اینکه آمار ساکنان روستاهای تحت پوشش این مداخلات بالغ بر یک هزار و ۲۳۵ نفر هستند، تصریح کرد: تاکنون به صورت فردی به ۳۰ فرد آسیب دیده ارائه خدمت شده و ۲۵۵ نفر نیز به صورت گروهی از خدمات تیم حمایت روانی هلال احمر خوزستان بهره مند شده اند.

وی با اشاره به انجام مشاوره و خانواده درمانی، تخلیه روانی و مشاوره انفرادی و گروهی اظهار داشت: همچنین تاکنون بیش از ۵۴۰ بسته بهداشتی بین افراد آسیب دیده به ویژه زنان و کودکان ، ۱۰۰ بسته اسباب بازی بین کودکان 3 تا ۱۰ سال و 200 تخته پتو بین سالمندان و زنان تازه زایمان کرده توزیع شده است.

انتهای پیام/گ

استقرار تیم بهداشت روان و مداخلات روانشناختی در مناطق زلزله زده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.