برگزاری یادواره میرزا کوچک جنگلی در گیلان

مراسم گرامیداشت میرزا کوچک جنگلی و 150 شهید روحانی و طلبه گیلان امروز در رشت برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ حجت الاسلام والمسلمین ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی امروز در مراسم سالروز میرزا کوچک جنگلی و 150 شهید روحانی و طلبه استان که در مسجد سلیمانداراب رشت بر گزار شد گفت : شالوده فکری سردار جنگل تاسی از آموزه های اصیل اسلامی برای نجات ایران از زیر یوغ استبداد و استکباربود.
وی افزود : این روحانی مبارز پرچم دار عدالت خواهی و ظلم ستیزی در دوران سیاه طاغوت بود که رسالت مهم روحانیت اصیل شیعه در طول تاریخ پرفراز و نشیب این سرزمین را متناسب با امکانات و گستره ی جغرافیایی گیلان زمین بر دوش کشید.

نماینده قم در خانه ملت با بیان اینکه روحانیان در همه جنبش های ضد استکباری و ضد استعماری 2 قرن گذشته پیشگام بوده اند اضافه کرد : مصداق بارز این ادعا رهبری بی بدیل امام خمینی در روند پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی است که با اتکاء به نیروی عظیم مردم پایه های نظام طاغوت را فرو ریخت و عزت و استقلال این سرزمین را در حساس ترین منطقه جهان تثبیت کرد.
حجت الاسلام والمسلمین ذوالنور در بخش دیگری از سخنان خویش به تشریح نقش روحانیان در حماسه سازی های دوران دفاع مقدس پرداخت و تقدیم 4 هزار و 200 روحانی شهید در راه تعالی ارزش های انقلاب و نظام اسلامی را نمونه بارز آن دانست.
وی با بیان اینکه جامعه روحانی در تمامی محورهای دفاع مقدس نقش برجسته و موثری ایفا کرده اند افزود : پشتیبانی از دفاع ، حفظ روحیه و ارتقاء معنویت رزمندگان ، رهبری عملیات ها ، ایفای نقش رزمی – تبلیغی و حضور میدانی در عرصه  نبرد نمونه هایی از نقش آفرینی روحانیان در عرصه دفاع ارکیان اسلامی و حفاظت از شرف و ناموس این سرزمین است.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه به هجمه های شوم دشمنان این سرزمین برای تخریب چهره روحانیت و اشاره کرد و گفت : دستگاه تبلیغاتی استکبار به خوبی دریافته که دیدبان هوشیار این سرزمین برای دفاع از تشیع اصیل وآرمان های والای انقلاب، ولی فقیه است و به همین دلیل نوک پیکان هجمه ها به سوی این جایگاه رفیع و روحانیان اصیل نشانه رفته است.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنور در پایان رمز موفقیت ملت ایران در مقابله با زیاده خواهی های دشمنان را اتحاد و انسجام حول محور ولایت عنوان و تصریح کرد : ولی فقیه سکاندار شایسته کشتی انقلاب است و تا زمانی که این سکان با حمایت های بی بدیل آحاد ملت در مسیر حفظ ارزش های دینی هدایت می شود هیچ گزندی به ایران اسلامی نخواهد رسید.

 

انتهای پیام/م.ع

گرامیداشت یاد و خاطره میرزا کوچک جنگلی و 150 شهید روحانی و طلبه در گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.