دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در شیراز گفت: ایران بیرق‌دار صلح و همدلی در جهان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سعد الله نصیری قیداری دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در شیراز در نخستین پیش همایش، همایش بین‌المللی ادبیات، زبان همدلی در شیراز، دین اسلام را دین همدلی و دوستی دانست و گفت: هم اینک ایران پرچمدار صلح و همدلی در جهان است و در منطقه‌ای که پر از شیطنت، ظلم و خشونت است، کشور ایران ندای صلح و دوستی سر می‌دهد و همواره با این روش به دنبال حفظ مرزهای خود بوده است.

وی افزود: دین ما دین همدلی، الفت و دوستی است و همایش بین‌المللی ادبیات، زبان همدلی که قرار است اواخر امسال در شیراز برگزار شود الهام گرفته از افکار حافظ، سعدی و بزرگان ادبیات شیراز است.

نصیری قیداری افزود: ابتدا باید همزبان خوبی برای یکدیگر باشیم تا پس از آن همدلی اتفاق افتد.

وی بیان کرد: در جامعه امروز بیش از پیش باید برای صلح، دوستی و همزیستی مصالمت آمیز تلاش کرد.

 قیداری با بیان اینکه فرهنگ غنی کشور ما همواره در کشور‌های مختلف مورد توجه قرار گرفته است، گفت: نمونه دیگر آن استفاده از اشعار فردوسی با موضوع دانش‌اندوزی و مردمی زندگی کردن در ژاپن است.

کاووس حسن لی دبیر علمی همایش بین‌المللی ادبیات زبان همدلی هم گفت: معتقدیم ادبیات تاثیر بسزایی در توسعه و ترویج زبان همدلی بین ملل مختلف دارد و باید به این سمت حرکت کنیم.

وی افزود: علاقمندان تا ۱۶ آذر فرصت دارند مقالات خود را به دبیرخانه این همایش ارسال و برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی اینترنتی shirazkhabarconf.ir مراجعه کنند.

نخستین همایش بین المللی «ادبیات، زبان همدلی» ۱۴ و ۱۵ اسفند در شیراز برگزار می‌شود.

نقش زبان و ادب فارسی در وحدت ملی ایران، نقش ادب فارسی در گسترش فرهنگ والای انسان در جهان، شیوه‌های نوین برای معرفی مفاهیم همدلانه ادبیات، بررسی و معرفی آثار موفق و جریان‌ساز ادبی در پیوند با صلح و همدلی از محور‌های همایش بین‌المللی «ادبیات، زبان همدلی» است.

انتهای پیام/ر

صحبت های دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار