دستیار ویژه سازمان انرژی اتمی ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران با دست یابی به تکنولوژی تولید باتری هسته‌ای در ردیف پنج کشور دارنده این فنآوری قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ علی اصغر زارعان دستیار ویژه سازمان انرژی اتمی ایران در دیدار با استاندار قزوین و پس از توافق برای دریافت زمین برای ایجاد مرکز تحقیقات هسته‌ای در استان افزود: در حوزه باتری هسته‌ای در حال حاضر چند کشور آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه به این فنآوری رسیده اند که خوشبختانه پس از ۴ سال تلاش شبانه روزی امروز ایران هم در ردیف این کشور‌ها قرار گرفته و به این تکنولوژی دست یافته است.

زارعان افزود: با تولید باتری هسته‌ای دیگر عمر باتری موبایل، باتری قلب و باتری تاسیسات و تجهیزات پزشکی، صنعت نفت و حفاری که همواره به شارژ نیاز داشت با عمر بیش از ۵ تا ۵۰ سال بدون شارژ می‌تواند در خدمت سلامت و بهداشت مردم قرار گیرد و تحولی بزرگ در این عرصه ایجاد کند.

وی بیان کرد: همچنین در انتقال ماهواره‌های فضایی که به انرژی ثابت نیاز دارد با این باتری هسته‌ای گام بزرگی برداشته شده و این نیاز هم تامین خواهد شد.

زارعان بیان کرد: ایران اسلامی سرزمین دانش و آگاهی است و به همین دلیل توانسته ایم در حوزه دانش هسته‌ای صلح آمیز حرف زیادی برای گفتن داشته باشیم و هر روز با حرکت در توسعه علمی آن به دستاورد‌های جدیدی می‌رسیم.

انتهای پیام/

دیدار دستیار ویژه سازمان انرژی اتمی ایران با استاندار قزوین

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.