آسایش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

حمله موشکی یمن به ابوظبی بیانگر تحولی بزرگ در جنگ این کشور است

سفیر سابق ایران در قطر گفت: حمله موشکی یمن به ابوظبی بیانگر توان دسترسی یمنی ها به تسلیحات پیشرفته و تهدید کردن امارات است.

آسایش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:محمدجواد آسایش سفیر سابق ایران در قطر در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به حمله موشکی یمن به راکتور هسته‌ای ابوظبی اظهار کرد: اگر ابوظبی مورد حمله قرار گرفته باشد یک تحول و تغییر بزرگ در جنگ یمن روی داده است و نشان می‌دهد که ارتش یمن به سلاحهایی دسترسی دارد که می تواند امارات را تهدید کند.

سفیر سابق ایران در قطر با اشاره به اینکه پیش از این میان حوثی‌ها و نیروهای علی عبدالله صالح اختلافاتی وجود داشت، گفت: این حمله نشان می دهد که جنگ یمن در آستانه یک تحول مهم است و باید منتظر بود و دید چه تغییراتی در این کشور روی خواهد داد.

وی با بیان اینکه بعید است که شاهد درگیری منطقه‌ای باشیم، گفت: در یمن تحولاتی رخ می‌دهد که حاکی از تغییر مواضع علی عبدالله صالح  در عرصه سیاسی و جنگ این کشور بوده و مقوله ای مهم تلقی می شود.

آسایش در پاسخ به این سوال که چرا اماراتی‌ها حمله موشکی یمن به این کشورشان را تکذیب می کنند، اظهار کرد: آن‌ها می‌خواهند بگویند که یمنی‌ها چنین سلاحی در اختیار ندارند و اگر موشکی شلیک شده باشد، قابل رهگیری است و در فاصله چند ساعت ماهواره‌ها مشخص می‌کنند که موشک از کجا پرتاپ شده و تا کجا رسیده است.

گفتنی است شبکه تلویزیونی المسیره در خبری فوری اعلام کرد: یگان‌های موشکی یمن یک فروند موشک بالدار کروز را به راکتور هسته‌ای «براکه» در ابوظبی شلیک کردند.

برخی منابع وابسته به نیرو‌های یمنی نیز اصابت موشک بالدار کروز به راکتور هسته‌ای "براکه" در ابوظبی را تأیید کرده اند.

یک منبع در یگان موشکی یمن گفت موشک کروز در حالی به راکتور هسته‌ای براکه در ابوظبی شلیک شد که اواخر ماه اوت (شهریور) گذشته نیز موشکی با موفقیت به ابوظبی شلیک شده بود.

 اما خبرها حاکی از آن است که مقامات اماراتی برخورد این موشک به راکتور هسته‌ای براکه را تکذیب می‌کنند. نیروگاه اتمی ۳۰ میلیارد دلاری «براکه» اولین نیروگاه اتمی امارات است که قرار بود در سال جاری کار خود را آغاز کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار