درخواست عباس از عربستان برای حمایت از شهر قدس

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در گفتگوی تلفنی با ولیعهد عربستان، دخالت فوری این کشور برای جلوگیری از تصمیم آمریکا درباره قدس را خواستار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، مداخله فوری عربستان برای حمایت از شهر قدس و جلوگیری از اجرای تصمیم آمریکا در به رسمیت شناختن شهر قدس به عنوان «پایتخت» فلسطین اشغالی را خواستار شد.

او روز یکشنبه تلفنی با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، درباره تازه‌ترین تحولات فلسطین گفتگو کرد.

عباس در گفتگو با محمد بن سلمان تاکید کرد عربستان سعودی با توجه به جایگاهش در عرصه منطقه‌ای، عربی و بین‌المللی باید با دخالت فوری خود از شهر قدس و مقدسات مسلمانان و مسیحیان حمایت کند.

او تاکید کرد انتشار برخی خبر‌ها درباره تصمیم قریب‌الوقوع آمریکا در مورد به رسمیت شناختن شهر قدس به عنوان «پایتخت» رژیم اشغالگر صهیونیستی به طور قطع فرایند مذاکرات صلح در منطقه را تضعیف خواهد کرد.

محمد بن سلمان هم به محمود عباس گفت مسئله حمایت از شهر قدس اهمیت ویژه‌ای برای عربستان دارد و این موضوع در صدر برنامه‌های ریاض قرار دارد.

برخی منابع آگاه و مسئول آمریکایی روز جمعه اعلام کردند دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قصد دارد در چند روز آتی و به طور رسمی شهر قدس را به عنوان «پایتخت» رژین اشغالگر قدس به رسمیت بشناسد.

انتهای پیام/

درخواست عباس از عربستان برای جلوگیری از تصمیم آمریکا درباره قدس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار