ملایر رتبه تخست تولید عسل در استان همدان

ملایر با تولید 628 تن عسل رتبه تخست در استان همدان راکسب کرد.

کسب رتبه تخست تولید عسل در همدان به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ علی مروت امیری ،مدیر جهاد کشاورزی ملایرگفت: شهرستان ملایربا داشتن آب و هوا و شرایط اقلیمی مناسب رتبه نخست استان درتولید عسل را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: این میزان عسل امسال از مزارع پرورش زنبور عسل 47 هزارو 812 کندوی عسل تولید شده است.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر با اشاره به مرغوبیت عسل ملایر در سطح استان و کشور گفت: میانگین برداشت عسل از هر کندوی زنبور عسل در این شهرستان 13 کیلوگرم است.

امیری با بیان اینکه در حال حاضر 305 زنبوردار در ملایر دارای پروانه تولید هستند و 499 تن در این زمینه فعالیت می کننداظهار داشت:ملایر 25 درصد تولید عسل استان همدان را به خود اختصاص داده و در صدد هستیم میزان برداشت از هر کندو را به حدود 20 کیلوگرم افزایش دهیم.

وی با اشاره به وجود باغ های میوه، گیاهان دارویی، گل های خوشبو و مزارع فراوان را به عنوان یکی از مناطق مستعد پرورش زنبور عسل دانست،اظهارداشت:در حال حاضر به منظور تولید بیشتر عسل در این شهرستان، اصلاح نژاد ملکه زنبور عسل در دست اقدام است.

مدیر جهاد کشاورزی ملایراضافه کرد:ملایر یکی از قطب های تولیدی و صادراتی استان همدان در زمینه محصولات کشاورزی بویژه عسل است که در تولید پنج نوع محصول رتبه برتر استان را دارد.

امیری خاطر نشان کرد:بر اساس سرشماری سال 96 تعداد 294 زنبوردار در شهرستان ملایر فعالیت می کنند که در این زمینه برای 499نفر شغل ایجاد شدهاست.

وی در پایان اظهارداشت :طبق گزارش های ارایه شده میزان عسل تولیدی امسال در این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بیش از پنج درصد افزایش یافته است.

شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.

انتهای پیام/غ

امسال 628 تن عسل در ملایر تولید شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.