جباروند با اشاره به انجام سالیانه هشت هزار پیوند قرنیه در کشور گفت: این جراحى ٩٠ درصد بینایى را به چشم بر مى گرداند.

موفقيت ٩٠ درصدى پيوند قرنيه / ساليانه ٨ هزار پيوند قرنيه در كشور انجام مى شودبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود جباروند رئیس انجمن چشم پزشکی ایران در حاشیه بیست و هفتمین کنگره چشم پزشکی ایران عنوان كرد: پیوند قرنیه در کشور در مقايسه با ساير کشورهای جهان رشد بسیار خوبی داشته است و بیمارانی که در گذشته قدرت بينايى خوبی نداشتند، به كمک عمل های جراحی پیشرفته، قدرت بينايى به دید واقعی نزديک می شود.

وی ادامه داد: افرادی که گرفتار سوختگی های شیمیایی می شوند و از عفونت های چشمی رنج مى برند دچار مشکل قرنیه مى شود، بیماری های میکروبی، ویروسی یا برخى عارضه هاى مادرزادی ارثی نیز به قرنیه آسيب مى زنند.

جباروند با اشاره به جراحى هاى كم عارضه پيوند قرينه با ليرز اظهار کرد: خوشبختانه در سال های اخیر پیوند قرنيه بدون بخیه برای تغییر لایه های آن ایجاد شده است که این روش به كمک لیزرهای خاصی انجام می شود و لایه های معیوب قرنيه با لایه سالم تعویض مى شوند و بیمار دید واقعی خود را به دست می آورد.

تولید قرنیه های مصنوعی با همکاری ایران و سوئد

وی تصريح كرد: بسیاری از قرنیه های پیوندی مصنوعی هستند که با همکاری ایران و سوئد تولید می شوند، همچنين بسیاری از اين قرنيه ها را از بانک چشم تهیه می کنیم.

رئیس انجمن چشم پزشکی ایران اظهار کرد: سالانه حدود هفت تا هشت هزار پیوند قرنیه در کشور انجام می شود و خوشبختانه هیچ بیماری در صف پیوند قرنیه قرار نمى گيرد و حداکثر سه روز بعد از مراجعه بیمار به متخصصان چشم، قرنیه تحت عمل جراحی قرار می گیرد.

جباروند ادامه داد: بیش از ۹۰ درصد جراحی های پیوند قرنیه در کشور موفقیت آمیز هستند و کمتر ديده شده است قرنیه پس زده شود، در صورتی که این اتفاق رخ دهد، مشکلی برای بینایی بیمار به وجود نمى آيد و اين امكان وجود دارد كه قرنیه را تا پنج بار تعویض کرد و در عین حال مشکلی برای بیمار ایجاد نشود.

وی به سلول درمانى در بيماران نيازمند پيوند قرنيه اشاره كرد و يادآور شد: برخى بیماران نيازمند پیوند قرنیه هستند و نیاز به سلول درمانی دارند، باید سلول ها را از اقوام درجه اول يا از چشم سالم آنها استخراج كنيم و پرورش دهیم و این روش اغلب برای کسانی که دچار سوختگی شیمیایی می شوند، استفاده می شود.

انتهاى پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار