زمانی خبر داد

راه اندازی «مرکز توانبخشی و آموزش های اجتماعی ویژه معلولان» در بوستان شریعتی

مدیرکل سلامت شهرداری تهران از راه اندازی «مرکز توانبخشی و آموزش های اجتماعی ویژه معلولان» در بوستان شریعتی خبر داد.

راه اندازی «مرکز توانبخشی و آموزش های اجتماعی ویژه معلولان» در بوستان شریعتیبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سمانه زمانی مدیرکل سلامت شهرداری تهران اظهار کرد: مدیریت شهری با نگاه شهروندمدارانه و غیرمداخله گرایانه فعالیت در زمینه خدمت رسانی بهتر به افراد دارای معلولیت را با استفاده از ظرفیت شهرداری پیگیری می کند و در این راستا اقدامات وسیعی را در زمینه راه اندازی بوستان های دوستدار معلول، برپایی کارگاه های آموزشی سلامت محور ویژه معلولان، راه اندازی مجتمع ورزشی و فرهنگی قمربنی هاشم (ع) در پهنه جنوبی پایتخت، نظارت بر امر مناسب سازی فضاهای شهری برای افراد دارای معلولیت، راه اندازی سامانه حمل و نقل ویژه معلولان، راه اندازی شورای راهبردی معلولان و تشکیل کانون های معلولان در تمامی محلات شهر تهران و غیره را انجام داده است.

وی اعلام کرد: برنامه های ویژه هفته ملی معلولان از 12 تا 19 آذر ماه سال جاری در مناطق 22گانه شهر تهران اجرا می شود.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران با اشاره به اجرای برنامه های هفته معلولان در مناطق 22گانه پایتخت گفت: جشن گرامیداشت روز جهانی معلولان در تمامی مناطق شهر تهران برگزار می شود.

وی افزود: اعضای کانون معلولان در منطقه دو نیز با شرکت در مسابقات ورزشی باشگاه تيراندازی پرديسان در رشته های تیر و کمان و دارت به رقابت با یکدیگر می پردازند.

زمانی، از راه اندازی «مرکز توانبخشی و آموزش های اجتماعی ویژه معلولان» خبر داد و گفت: این مرکز با حضور شهردار و معاون اجتماعی منطقه سه و قائم مقام بهزیستی در آذر ماه در بوستان شریعتی افتتاح می شود.

برپایی نمایشگاه آثار دستی معلولان در نقاط مختلف پایتخت

این مقام مسئول، تقدیر از اعضای کانون معلولان و پرسنل دارای معلولیت شهرداری در مناطق 22گانه و برپایی نمایشگاه آثار دستی معلولان و تقدیر از آنان را از دیگر برنامه های هفته معلولان در مناطق مختلف برشمرد.

وی کانون معلولان محلات شهر تهران را جزء فعال ترین و پر انگیزه ترین کانون ها در سطح شهر تهران عنوان و خاطرنشان کرد: دوستانی که در این حوزه کار می کنند، بعضا جلوتر و پشگام تر از مسئولان و مدیران شهری در حوزه سلامت قدم بر می دارند و با طرح ایده های ناب اداره کل سلامت را در جهت پیشبرد رسالت های فرهنگی و اجتماعی یاری می رسانند.

زمانی، رفع مشکلات افراد دارای معلولیت را مستلزم هم افزایی متولیان دانست و افزود: باید همه دستگاه ها و مجموعه های متولی در کنار یکدیگر قرار گیرند و با هم افزایی در راستای فراهم سازی زیرساخت های شهری، رفاهی، خدمات درمانی و سایر نیازهای افراد دارای معلولیت تلاش کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار