درهفته پژوهش از 28 پژوهشگر برتر اصفهانی تجلیل می شود

دبیر کل ستاد هفته پژوهش و فناوری استان اصفهان از تجلیل 28 پژوهشگر برتر استان اصفهان درهفته پژوهش خبرداد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،اصغر ذاکری هرندی امروز در جمع خبرنگاران ،گسترش پژوهش ،ارج نهادن به مقام پژوهش و پژوهشگران، شناسایی موانع و مشکلات ارتقای پژوهش، تقدیر از آثار برتر و انتشار کارنامه پژوهشی استانی و کشوری را از اهداف نام‌گذاری هفته پژوهش در هفته چهارم آذر ماه اعلام کرد.

وی افزود: یکی از اساسی‌ترین نیازها برای نیل به توسعه جامعه پژوهش است، استقلال هر کشور متکی است به پژوهش، سطح پژوهش نشان دهنده پیشرفت یک کشور است؛ تاکید بر علم و تشویق پژوهشگران مهم‌ترین راه برای رسیدن به خودکفایی است، این موضوع زمینه‌ای خودکفایی است که این خود زمینه اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

مدیرکل برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری اصفهان ادامه داد: در کنار این موارد، تاکیدات قرآن و روایات بر علم و فناوری هم در کتب دینی داریم؛ همچنین بررسی شعارها در سال‌های اخیر اهمیت حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی را نشان می‌دهد.

ذاکری هرندی اضافه کرد: مهر ماه امسال وزارت علوم دستورالعمل هفته پژوهش را ابلاغ کرد، که به موجب آن ستاد هفته پژوهش به ریاست استاندار و دبیر کلی مدیر برنامه‌ریزی استانداری تشکیل شد.

وی با بیان اینکه 5 دستور کار برای استان در هفته پژوهش برنامه‌ریزی کردیم، عنوان کرد: ترویج فرهنگ پژوهش، شناسایی و عرضه یافته‌های پژوهشی، بسترسازی برای تجاری‌سازی، ایجاد فرصت‌های مناسب برای تعامل میان دانشگاه و سازمان‌های خصوصی و دولتی از جمله اهداف برنامه‌های هفته پژوهش خواهد بود.

دبیر کل ستاد هفته پژوهش و فناوری استان اصفهان اظهار داشت: در این ستاد 5 کارگروه تشکیل شد، شامل کارگروه علمی و پژوهشگر برتر با مسؤولیت معاونت پژوهشی دانشگاه صنعتی اصفهان، اطلاع‌رسانی با مسؤولیت روابط عمومی استانداری؛ آموزش و ایده‌های برتر و فن بازار، به شهرک علمی سپرده شد و بخش دانش‌آموزی با محوریت آموزش و پرورش برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام می‌دهند.

وی در خصوص کارگروه پنجم ستاد هفته پژوهش و فناوری استان اصفهان گفت: کارگروه اجرایی توسط خود استانداری انجام می‌شود، در بخش اجرایی مهم‌ترین برنامه برگزاری نمایشگاه پژوهش 18 تا 20 آذر ماه خواهد بود که 28  پژوهشگر برتر استان 20 آذر در  اختتامیه نمایشگاه تقدیر می‌شوند.

ذاکری هرندی در پاسخ به سؤال پیرامون میزان تخصیص اعتبار پژوهشی دستگاه‌های دولتی در استان اصفهان اعلام کرد: 26 دستگاهی که طرح‌های پژوهشی ارائه دادن بودجه تخصیص یافته است اما 64 نهاد دولتی در استان قراردادی امضا نکردند، این آمار مربوط به سال 95 بوده و برای سال 96 اطلاعات جمع‌آوری نشده است.

مدیرکل برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری اصفهان با بیان این که طبق قانونی یک درصد اعتبارات هر دستگاه باید موضوع پژوهش اختصاص پیدا کند، تصریح کرد: در مجموع 6 طرح با اعتبار یک میلیارد تومان با موضوعاتی مانند بانوان، برنامه‌ریزی، امور اجتماعی و اقتصادی مورد پذیرش قرار گرفته و در مرحله بستن قراردارد است.

 

انتهای پیام/م

 

تجلیل از 28 پژوهشگر برتر اصفهانی در هفته پژوهش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار