پزشکی

۱۷۰ پروژه بهداشتی درمانی در استان بوشهر عملیاتی شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در راستای انعقاد تفاهم‌نامه‌ با وزیر بهداشت عملیات اجرایی ۱۷۶ مرکز بهداشتی درمانی و خانه بهداشت در استان بوشهر آغاز شده که تاکنون ۵۰ درصد آن تکمیل و افتتاح شده است.

۱۷۰ پروژه بهداشتی درمانی در استان بوشهر عملیاتی شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سعید کشمیری ظهر امروز در نشست مسئولان علوم پزشکی بوشهر با معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه 7 هزار نفر در حوزه سلامت استان بوشهر فعالیت می‌کنند اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر 2 هزار و 200 دانشجو دارد که در این بخش 220 نفر عضو هیئت علمی هستند.

وی، از تدوین سند سلامت استان بوشهر خبرداد و خاطر‌نشان کرد: با تدوین حوزه سلامت استان بوشهر، برنامه‌ها تا 10 سال آینده در حوزه بهداشتی و درمانی مشخص است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اجرای طرح‌های پیشگیری از بیماری افزود: طرح‌های پیشگیری از بیماری در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در اولویت قرار دارد که در این راستا مراکز تشخیص و غربالگری و درمانی سرطان استان بوشهر عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

کشمیری با اشاره به افزایش مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی در استان بوشهر تصریح کرد: با بررسی‌های انجام شده مرگ و میر بیماری‌های قلبی و عروقی در استان بوشهر در 10 سال اخیر نسبت به 10 سال ماقبل آن 12 درصد افزایش یافته که ناشی از کم تحرکی و بیماری قندخون، دیابت و دیگر بیماری‌های این حوزه است.

وی با تاکید بر ایجاد مرکز تحقیقات بررسی آلایندگی‌ها و وضعیت بیماری‌های زیست محیطی ناشی از این آلایندگی‌ها خاطر نشان کرد: عملیات ساخت مرکز تحقیقات بررسی وضعیت زیست محیطی ناشی از آلایندگی‌ها در عسلویه به زودی اجرایی می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از ساخت 176 پروژه بهداشتی درمانی در استان خبرداد و گفت: در راستای انعقاد تفاهم‌نامه‌ با وزیر بهداشت  عملیات اجرایی 176 مرکز بهداشتی درمانی و خانه بهداشت در استان بوشهر آغاز شده که تاکنون 50 درصد آن تکمیل و افتتاح شده است.

کشمیری بیان کرد: 100 پروژه بهداشتی درمانی در هفته سلامت در فروردین ماه آماده بهره‌برداری می‌شود.

انتهای پیام/پ

عملیاتی شدن ۱۷۰ پروژه بهداشتی درمانی در استان بوشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.