احمدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

شناسایی آسیب‌های اجتماعی دختران دانش‌آموز در آموزش و پرورش/ اعلام آمار آسیب‌ها صحیح نیست

مدیر کل دفتر زنان وزارت آموزش‌ و پرورش گفت: جهت رفع آسیب‌های اجتماعی برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است، اما اعلام آمارها به صلاح نیست.

شناسایی آسیب‌های اجتماعی دختران دانش‌آموز در آموزش و پرورش/ اعلام آمار آسیب‌ها صحیح نیستمهناز‌ احمدی مدیر کل دفتر زنان وزارت آموزش‌ و پرورش در گفت‌ و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مورد رسیدگی‌ به شناسایی‌ آسیب‌های اجتماعی‌ در دانش‌آموزان دختر اظهار کرد: طی 2 سال قبل طرح آسیب‌شناسی موانع اجتماعی دانش‌آموزان دختر را با همکاری‌ اداره کل مشاوره‌ اجرا کردیم‌ که در سال اول هشت استان به طور پایلوت‌ و در سال بعد کل کشور‌ تحت پوشش قرار گرفتند‌.

وی با اشاره به اینکه با اجرای این طرح تمام آسیب‌های اجتماعی‌ شناسایی‌ شده است، ادامه داد: بعد از جمع‌آوری این اطلاعات و شناسایی‌ آسیب‌ها‌ داده‌ها در اختیار استان‌ها قرار گرفت و متناسب با هر آسیبی‌ برنامه‌ریزی آموزشی برای دانش‌آموزان، اولیا و مربیان در نظر گرفته شد.

مدیر کل دفتر زنان وزارت آموزش‌ و پرورش گفت: سال 95 بیشترین‌ توجه معطوف به آسیب‌هایی شناسایی‌ شده بود البته در هر استان‌ آسیب‌های متفاوتی‌ را شاهد بودیم که از جمله آن می‌توان به افسردگی‌، پرخاشگری و موار‌دی از این قبیل اشاره کرد.

آموزش و پرورش اجازه انتشار لیست آسیب های اجتماعی را ندارد

احمدی‌ در مورد‌ شیوع‌ خون‌بازی در مدارس‌ عنوان کرد: این مسئله به عنوان یک آسیب فراگیر‌ اجتماعی مطرح نمی‌شود اما وجود یک مورد از این موضوع‌ هم زیاد بوده‌ ولی به طور کلی از آسیب‌های مورد توجه می‌توان به برخی محدودیت‌ها، ناکامی‌ در برهه‌ای از زندگی‌ و برخی مسائل‌ از این قبیل اشاره داشت.

وی با بیان اینکه‌ همه ساله‌ فهرستی‌ از آسیب‌های اجتماعی تهیه‌ می‌شود، گفت: اما اجازه‌ انتشار این آسیب‌ها را ما نداریم و هر آسیبی‌ درصد‌ی متفاوت را به خود اختصاص‌ می‌دهد و اعلام آن به صلاح نیست‌ همچنین آمار و ارقامی که در برخی موارد ارائه می‌شود دقت چندان بالایی ندارد.

مدیر کل دفتر زنان وزارت آموزش‌ و پرورش یادآور شد: مقام معظم رهبری در خصوص چهار آسیب اجتماعی که در جامعه فراگیر‌ شده تمام نهادها را مورد توجه قرار دادند و بر این اساس آموزش و پرورش هم برنامه‌ریزی جهت کاهش این آسیب‌ها در نظر گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۱۵ آذر ۱۳۹۶
آموزش پیشگیری از ایدز و هپاتیت به دختران جوان واجبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۲ ۱۵ آذر ۱۳۹۶
این امار واقعی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۲ ۱۵ آذر ۱۳۹۶
اعتیاد هم زیاد شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۲ ۱۵ آذر ۱۳۹۶
امار واقعی رو اعلام کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۲ ۱۵ آذر ۱۳۹۶
اموزش و پرورش هم باید در این راه همکاری کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۱۵ آذر ۱۳۹۶
این امار واقعی؟
آخرین اخبار