نماینده، ولی فقیه

وحدت مردم سیستان و بلوچستان الگویی برای تمام مسلمانان است

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سیستان و بلوچستان همواره مرکز وحدت و برادری شناخته شده است، گفت: وحدت مردم سیستان و بلوچستان الگویی برای تمام مسلمانان است.

وحدت مردم سیستان و بلوچستان الگویی برای تمام مسلمانان استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ضمن عرض تبریک به مناسبت ایام هفته وحدت و ولادت حضرت محمد (ص)، اظهار داشت: سیستان و بلوچستان همواره به عنوان مرکز وحدت و برادری شناخته شده چرا که مردم این استان از دیرباز با پیوند‌های خانوادگی میان شیعه و سنی، با وحدت و برادری مثال‌زدنی کنار یکدیگر زندگی مسالمت‌آمیزی داشته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه به درستی می‌توان از سیستان و بلوچستان به عنوان استان برتر کشور در زمینه وحدت یاد کرد، گفت: خوشبختانه امروز در پی هوشیاری و بصیرت موجود در استان، میان علما، ریش سفیدان، معتمدان، روشنفکران و مردم سیستان و بلوچستان وحدت بسیار خوبی حاکم است که می‌توان از آن به عنوان الگویی برای تمام مسلمانان یاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: وحدت مستحکم میان مردم شیعه و سنی این خطه از کشور همواره سبب نگرانی دشمنان بوده به نحوی که همواره برای ایجاد اختلاف و تفرقه در سیستان و بلوچستان توطئه‌های مذهبی و قومی را با هزینه‌ها و تلاش‌های گسترده اجرا کرده‌اند، اما همین بصیرت و وحدت مانع به نتیجه رسیدن خواسته‌های شوم دشمنان شده است.

آیت‌الله سلیمانی اظهار داشت: برای حفظ و تحکیم وحدت مهم این است که مصالح جهان اسلام و مشترکات را در نظر بگیریم و روی اختلافات مذهبی مانور ندهیم و منظور ما از وحدت این است که برای حفظ اسلام باید مصالح جهان اسلام را در نظر بگیریم، مشترکات جهان اسلام را برجسته نشان دهیم و با یکدیگر دشمنی نکنیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار