زبانه‌های آتش همچنان بر جان جنگل‌های گالیکش

جانشین یگان حفاظت از منابع طبیعی گلستان از تلاش برای اطفای حریق در جنگل های گالیکش خبر داد.

آریانفر جانشین یگان حفاظت از منابع طبیعی گلستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ گفت: از روز گذشته آتش سوزی در جنگل های مینودشت و گالیکش شروع شده بود با تلاش ۵۰نفر در حال اطفا است.
وی افزود : این آتش سوزی در مناطق پاسنگ ، قلی تپه ،ترنجلی ، لوه، وش اویلی شهرستان گالیکش و مناطق صفی آباد و چمازی مینودشت اتفاق افتاد که حدود ۱۰هکتار از جنگل های این مناطق طعمه حریق شدند.

وی گفت: نیرو های مردمی و یگان منابع طبیعی در حال مهار تلاش هستند اما شرایط جوی و وزش باد شدید ، صعب العبور بودن، وجود برگ های پایزی و آتش در کنده های درختان منطقه کار را سخت تر کرده است.


آریانفر می گوید: علت آتش سوزی سهل انگاری گردشگران است و این آتش سوزی در این مناطق از دیروز آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

همچنین محمدصادق بشکوفه رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری کلاله اعلام کرد: با توجه به بروز باد شدید(خوشاباد)طی ۲۴ ساعت گذشته در سه نقطه جنگلی روستاهای دومانلی،آقسو و گونیلی شهرستان آتش سوزی رخ داد؛ که بلافاصله نیروهای منابع طبیعی به منطقه اعزام و آتش را در دومانلی و آقسو مهار و اطفاء کردند.

 بشکوفه گفت: تلاش برای مهار و اطفای درختان پهن برگ بلندی های گونیلی در حال انجام است.

 وی افزود:با توجه به صعب العبور بودن محل حریق و وجود باد واحتمال شدت گرفتن حریق، دهیاران و شوراییان باهمراهی مردم به کمک نیرو های منابع طبیعی بیایند تا آتش خاموش شود.

 

انتهای پیام/ح

 

آتش سوزی در جنگل های گالیکش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.