رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل گفت: هم اکنون ۱۲۰ هزار هکتار جنگل دشت کاشت در آران و بیدگل وجود دارد که قلب تپنده این شهرستان محسوب می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رضا شفیعی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خشکسالی های چند سال اخیر و همچنین تخلفات قاچاقچیان چوب هر از گاهی این تاغزارها را در خطر نابودی قرار داده است اظهار کرد: در صورت نابودی تاغزارهای آران و بیدگل آینده این شهرستان و شهرهای مجاور در خطر است.

به گفته وی آران و بیدگل هم اکنون شش درصد از جنگل های دست کاشت کشور را در اختیار دارد وتاغزارهایی که در مدت ۵۰ سال با زحمات مردم محلی و اداره منابع طبیعی ایجاد شده است اگر از بین برود آینده روشنی در انتظار شهرستان نخواهد بود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل با بیان این که ۸۰ درصد عرصه‌های شهرستان تحت کنترل منابع طبیعی است، اظهار کرد: منابع طبیعی بستر توسعه پایدار است و در همه عرصه ها از اختیارات حکومتی برخوردار است.

وی با اشاره به این که وسعت اراضی شهرستان ۶۱۰ هزار هکتار است، اضافه کرد: نظارت خوب موجب شده تا ۷۰ درصد از میزان تعرض‌ها به حریم جنگل های دست کاشت، کاهش داشته باشد.

شفیعی قوانین منابع طبیعی را از قدیمی‌ترین قوانین کشور دانست و تصریح کرد: به دلیل آن که در گذشته اداره‌ای با عنوان منابع طبیعی در شهرستان فعال نبوده است، مشکلات سندی بسیار زیادی به وجود آمده و این مشکل حتی در سندهای تک برگی که در اختیار منابع طبیعی و مردم است، وجود دارد.

وی به نقشه برداری از قسمت عمده زمین‌های شهرستان اشاره کرد و گفت: ۹۵ پلاک در حریم شهر آران و بیدگل وجود دارد که تاکنون تکلیف آن به طور کامل روشن نشده است.

گقتنی است؛ آران و بیدگل هم اکنون شش درصد از جنگل های دست کاشت کشور را در اختیار دارد.

 

انتهای پیام/م

 

نابودی تاغ‌زارهای آران و بیدگل آینده شهرستان را تهدید می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار