در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

یکی از اولویت‌هایم ساخت فیلم در حوزه کودک است

شاهرخ استخری گفت: اگر روزی قصد داشته باشم فیلم بسازم، یکی از اولویت‌هایم ساخت فیلم در حوزه کودک است.

یکی از اولویت‌هایم ساخت فیلم در حوزه کودک استشاهرخ استخری بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص سینمای کودک در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: عقیده دارم سینمای کودک به اندازه‌ای که باید، در خدمت کودکان و نوجوانان نیست، آن چیزی که از دوران کودکی خودم به یاد دارم، آن است که فیلم‌هایی که در آن زمان می‌دیدم، از هر لحاظ با امروز متفاوت بود. یادم است که به سینما می‌رفتم و فیلم‌هایی را می‌دیدم که فقط و فقط برای ما اکران می‌شد به ‌خوبی سریال «آرزوهای کوچک» یا «سفر جادویی» را به یاد دارم از دیدن آن‌ها لذت می‌بردم و هنوز که هنوز است، آن ماشین لباس‌شویی را که در زمان سفر می‌کرد، به یاد دارم. امروز درست است که سینمای ما رونق گرفته، اما این استقبال در مورد سینمای کودک اتفاق نیفتاده است و به‌ شدت از وضعیت موجود تاسف می‌خورم.

وی افزود: امروزه کودکان دهه 80 کمتر خاطره ای از سینمای کودک دارند و اگر از آن ها بپرسیم که چه فیلم هایی را از زما کودکی اشان به خاطر دارند اسمی ندارند که بگویند و این به شدت جای تاسف دارد.

وی در ادامه افزود:قطعا این دغدغه را دارم اگر روزی قصد داشته باشم فیلم بسازم، یکی از اولویت‌هایم ساخت فیلم در حوزه کودک است. اکنون فیلمنامه‌ای ثبت‌شده در خانه سینما و طرح‌هایی را در نظر دارم که می‌تواند برای سینمای کودک مناسب باشد، قبل از این‌که فرزندم به دنیا بیاید هم به سینمای کودک علاقه داشتم و در حال حاضر هم با فرزندم به دیدن آثار کودک می نشینم اما متاسفانه بیشتر آثار خارجی است.

استخری  در پایان خاطرنشان کرد: بازی کردن در سینمای کودک حداقل کاری است که می‌توانم در این حوزه انجام دهم. متاسفانه فضای اقتصادی مناسبی در سینمای کودک وجود ندارد. بسیاری از کارگردانان و تهیه‌کنندگانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، به نوعی قید همه چیز را زده‌اند. ما نه بضاعت کافی داریم که فیلم پرهزینه بسازیم و نه مردم اعتماد دارند که بروند و چنین فیلم‌هایی ببینند. ولی من با جان و دل برای سینمای کودک بازی می‌کنم. اگر قابلیت کافی را داشته باشم، حتما حضور پیدا می‌کنم.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار