معاون آموزشی وزارت بهداشت مطرح کرد؛

استانداردسازی آزمون‌های علوم پزشکی از اقدامات ضروری برای ارتقای نظام آموزش عالی سلامت

لاریجانی استانداردسازی آزمون های علوم پزشکی را از اقدامات ضروری برای ارتقای نظام آموزش عالی سلامت کشور دانست.

استانداردسازی آزمون های علوم پزشکی از اقدامات ضروری برای ارتقای نظام آموزش عالی سلامت کشوربه گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت، با اشاره به اهمیت آزمون های علوم پزشکی برگزاری آزمون های با کیفیت علاوه بر اینکه باعث می شود افراد با صلاحیت علمی و شرایط مناسب وارد دانشگاه های علوم پزشکی شوند، کیفیت آموزش در مقاطع مختلف را نیز مشخص می کند.

لاریجانی گفت: بنابراین طی فراخوانی از دانشگاه ها و مناطق آمایشی خواسته شده تا با مشارکت گروه های آموزشی سوالات خود را برای تمام آزمون های علوم پزشکی طراحی کنند و به مرکز سنجش ارسال کنند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: سالیانه تعداد زیادی آزمون در حوزه علوم پزشکی برگزار می شود، به طوری که در تقویم سال 96 مرکز سنجش آموزش پزشکی 32 آزمون قید شده است، حوزه آموزش علوم پزشکی کشور نیز به عنوان متولی تربیت نیروی انسانی حوزه سلامت مسئولیت پاسخگویی به نیازهای جامعه در این حوزه را بر عهده دارد.

وی افزود: ارتقای آزمون های علوم پزشکی موضوعی است که در بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی مورد توجه قرار گرفته است.

لاریجانی استانداردسازی آزمون های علوم پزشکی را یکی از اقدامات ضروری برای ارتقای نظام آموزش عالی سلامت دانست و گفت: برای استانداردسازی آزمون ها اولین گامی که باید برداشته شود ایجاد بانک سوالات آزمون ها در تمام مقاط است.

ایجاد زیرساخت های لازم برای راه اندازی بانک سوال آزمون ها در مرکز سنجش آموزش پزشکی

وی افزود: این کار باید طی مراحل مختلفی اجرایی شود. در اولین مرحله کار طی مکاتبه ای از دانشگاه های علوم پزشکی کشور خواسته شده تا با هماهنگی دبیرخانه منطقه آمایشی مربوطه شان و با همکاری اعضای هیات علمی دانشگاه در تمامی گروه ها سوالاتی را جهت درج در بانک سوال آزمون های علوم پزشکی آماده نمایند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه زیرساخت های لازم برای راه اندازی بانک سوال آزمون ها در مرکز سنجش آموزش پزشکی ایجاد شده است، مطرح کرد: در این مرحله از کار دانشگاه ها متناسب با گروه های آموزشی که دارند در تمام مقاطع به طرح سوال می پردازند.

وی خاطرنشان کرد: هدف این است که از ظرفیت تمام اعضای هیئت علمی دانشگاه ها در طراحی سوالات آزمون های مختلف استفاده شده و از این طریق از سوالات با کیفیت بیشتری در آزمون های علوم پزشکی استفاده شود.

لاریجانی گفت: طی فراخوانی که برای ارسال سوالات به دانشگاه ها ارسال شده از آنها خواسته شده سوالات در قالب های مختلف اعم از چهارگزینه ای، نکات کلیدیKFP،PMP ، ایستگاه OSCE طراحی و ارسال شود. فرم های مربوط به طراحی هر دسته از این سوالات نیز در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی قرار گرفته که می توانند استفاده نمایند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: بانک سوالات آزمون های علوم پزشکی در سطوح مختلف فراگیران پزشکی مشتمل بر سوالات آزمونهای جامع پیش کارورزی، پذیرش دستیاری تخصصی و فوق تخصصی، ارتقا و گواهینامه و دانشنامه تخصصی، فوق تخصصی طراحی می شود و دانشگاه ها نیز می توانند سوالات خود را برای تمامی این آزمون ها طراحی کنند.

وی تاکید کرد: طراحی سوالات در دانشگاه ها لازم است با دبیرخانه کلان منطقه آمایشی مربوطه انجام می شود و حتما سوالات در قالب فرم های قرار گرفته در سایت مرکز سنجش طراحی گردد.

لاریجانی گفت: سوالات ارسالی از دانشگاه ها طی مراحل مختلف ارزیابی می شود و تمامی تلاش ما در معاونت آموزشی این است که سوالاتی استاندارد و با کیفیت بالا در بانک سوالات آزمون های تمامی سطوح درج گردد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت در پایان تاکید کرد: قاعدتا در این فرایند دانشگاهها حتما باید تدابیری را برای رعایت امنیت سوالات و محرمانگی آن اتخاذ نموده و سوالات را به مرکز سنجش آموزش پزشکی ارسال نمایند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار