رئیس سازمان محیط زیست مطرح کرد:

قوانین تحمیلی برنامه ششم توسعه با امکانات کشور سازگار نیست

کلانتری گفت: قوانین تحمیل در برنامه ششم توسعه با امکانات کشور سازگار نبوده و در نهایت این امر به سبب استفاده بی رویه از منابع آبی و خاکی، پایداری را از دست می دهد.

قوانین تحمیلی برنامه ششم توسعه با امکانات کشور بازدار نیست / تولید محصولات کشاورزی و تأمین غذای کشور به چه قیمتی؟به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست و معاون اول رئیس جمهور در مراسم روز جهانی خاک با اشاره به اینکه در بحث آب از بحران گذشته ایم اظهار کرد: قوانین تحمیلی در برنامه ششم با امکانات کشور سازگار نیست و بنابراین استفاده بی رویه آب و تحمیل نمک به خاک زراعی بحران منابع را به همراه داشته است.

وی با اشاره به اینکه خاک ما همانند آب به دنبال ورشکستگی است، افزود: با ایجاد سازمان جنگل ها محیط زیست و سازمان آب مشکلات خاک حل نمی شود، بلکه باید فرهنگ اصلاح شود چراکه برای تأمین نیاز کشور به گوشت افزایش تعداد دام موجب از بین رفتن پوشش گیاهی و در نهایت فرسایش خاک می شود.

رئیس سازمان محیط زیست ادامه داد: یک رفتار نادرست در یک زنجیره همه چیز را بر هم می ریزد و با از بین رفتن محیط زیست و پوشش گیاهی در نهایت یوزپلنگ از بین می رود.

کلانتری با اشاره به اینکه باید ظرفیت آب و خاک کشور مشخص شود، افزود: زمانی که از بالا بدون توجه به ظرفیت به ما تحمیل می‌کنند که چقدر تولید کنیم، محیط زیست  تخریب می شود.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه این نسل یکی از بدترین نسل های سرزمین بوده و برای نسل های بعدی چیزی باقی نگذاشته است، اذعان کرد:  معلوم نیست که نسل های آینده درباره ما چه قضاوتی داشته باشند، در حالیکه محیط زیست باید نگهبان حق و حقوق نسل های آینده باشد اما به نسل فعلی نیز بدهکار است.

وی با اشاره به اینکه نسل های پس از ما در این سرزمین حق و حقوقی دارند، یادآور شد: با توجه به آنکه منبع تولید غذای کشور محدود است افزایش جمعیت منوط به واردات محصولات ایرادی ندارد اما افزایش جمعیت در راستای افزایش تولید امکان پذیر نیست.

انتهای پیام /

خاک ما همانند آب به دنبال ورشکستگی است

برچسب ها: صنعت ، خاک ، آب ، اخباراقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار