صدر السادات خبر داد:

کمبود ٥٠ هزار تخت بیمارستانى در کشور/ ۱۶ هزار و پانصد نفر کسرى نیرو در وزارت بهداشت

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانى وزارت بهداشت از کمبود ٥٠ هزار تخت بیمارستانى در کشور خبر داد.

كمبود ٥٠ هزار تخت بيمارستانى در كشور/ 16 هزار و پانصد نفر كسرى نيرو در وزارت بهداشتبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سيد على صدر السادات معاون توسعه و مديريت منابع انسانى وزارت بهداشت در چهارمين كنگره بين المللى ساخت بيمارستان و مديريت منابع و تجهيزات كه امروز در سالن همايش هاى رازى برگزار شد، با بيان اينكه ما ١٢٠ هزار تخت در حال بهره بردارى داريم، گفت: در ٣٥٠ بيمارستان ٤٥ هزار تخت فرسوده داريم و هدف گذارى ما ٢.٦ به ازاى هر هزار نفر است كه براى رسيدن به اين تعداد ٥٠ هزار تخت نياز داريم.

وى عنوان كرد: ٢٩٠ پروژه بيمارستان شامل ٤٦ هزار تخت بيمارستانى در حال اجرا داريم كه اين پروژه ها شامل بيمارستان هاى جديد، بخش هاى جديد يا بخش هاى جايگزين است.

وى با اشاره به اعتبار مورد نياز براى تكميل پروژه هاى در دست اقدام، ادامه داد: حداقل اعتبار براى پايان دادن پروژه ها در دست اقدام ۱۸ هزار ميليارد تومان است در عين حال اگر اين ٤٦ هزار تخت را كم كنيم به ٥٠ هزار تخت با اعتبار ٣٠ هزار ميليارد تومان نياز داريم.

صدرالسادات با بيان اينكه براى تجهيز و تكميل بيمارستان های در حال ساخت به ٤٧ هزار و ٧٠٠ ميليارد تومان اعتبار نياز داريم، افزود: بايد به اين موضوع توجه داشته باشيم كه منابع دولتى محدود است، در سال گذشته براى ساخت و تجهيز بيمارستان هزار و هفتصد ميليارد اعتبار دولتى داشتيم كه اين ميزان در سال ٩٦ به هزار و هشتصد رسيد چيزى كه براى سال ٩٧ در نظر گرفته شده همين ميزان است.

اعتبارات دولتى تكافوى تامين نيرو و ساخت بيمارستان ها را نمى‌كند

معاون توسعه و مديريت منابع انسانى وزارت بهداشت گفت: بخش دولتى تكافوى اعتبارات لازم را نمى كند و بايد از خيران سرمايه گذاران داخلى و خارجى استفاده كنيم.

وى با اشاره به مشكل كمبود نيروى انسانى در حوزه سلامت در وزارت بهداشت عنوان كرد: از سال ٩١، دولت مجوز ١٠ هزار نيرو را براى بيمارستان هاى جديد داده است اما تعداد نيروى انسانى در برنامه استخدام براى سال ٩٦ در وزارت بهداشت، ١١ هزار نفر است بنابراين مجموع نيروهاى تامين شده تاكنون به صورت دولتى ٢١ هزار نفر است اما براى تخت هاى جديد كه در دولت يازدهم ١٥ هزار تخت بود حداقل به ٣٧ هزار و پانصد نيرو نياز داشتيم و بنابراين ١٦ هزار ٥٠٠ نفر كسرى نيرو داريم.

صدرالسادات با بيان اينكه اگر بخواهيم براى هشت سال آينده به تعداد كافى نيروى انسانى داشته باشيم، نيازمند ١٢٥ هزار نيرو هستيم، ادامه داد: ما در وزارت بهداشت بايد سالانه ١٥ هزار نيروى دولتى استخدام كنيم كه اين با سياست هاى انقباضى دولت تطابق ندارد.

صدرالسادات عنوان كرد: امسال در برنامه ريزى بودجه ٩٧ تلاش كرديم تا سازمان برنامه منابع استخدامى ١١ هزار نفر را براى ما در نظر بگيرد اما اين در حالى است كه منابع وزارت بهداشت در حوزه حقوق و دستمزد ساليانه بيش از ١٠ درصد افزايش نمى يابد.

تدوين آئين نامه هاى مرتبط به بندهاى الف و ب قانون توسعه بودجه سنواتى

صدرالسادات با اشاره به تدوين آئين نامه هاى مرتبط به بندهاى الف و ب قانون توسعه بودجه سنواتى تصريح كرد: در اين مصوبه ضمانت هاى جدى در بخش دولتى براى مشاركت بخش خصوصى ايجاد شده است.

وى افزود: در اين مصوبه منابع پايدار به منظور ورود بخش غير دولتى در درمان در نظر گرفته شده است و وزارت بهداشت بايد ١٠ درصد فعاليت خود را در بخش دولتى براساس ساز و كار پيش بينى شده به بخش خصوصى واگذار كند، ما سعى كرديم بسترهاى لازم را ايجاد كنيم تا بتوانيم در سال ٩٧ جهش خوبى داشته باشيم.

معاون توسعه و منابع انسانى وزارت بهداشت تصريح كرد: در بندى از اين مصوبه در راستاى تشويق بخش خصوصى در مشاركت در حوزه سلامت وزارت بهداشت مكلف شده منابع لازم را براى خريد خدمات از بخش خصوصى تامين كند.

صدر السادات عنوان كرد: افزون بر اين خدمات بخش دولتى كه به بخش خصوصى مطابق با تعرفه دولتى واگذارشده باشد، مطابق تصويب هيئت وزيران بر اساس تبصره اى، وزارت بهداشت بايد ما به التفاوت را به بخش خصوصى بپردازد.

وى گفت: در بخشى از اين مصوبه فعاليت استخدام شده هاى دولت در بخش غير دولتى به صورت مامور را باید وزارت بهداشت فراهم كند و باتوجه به مصوبه ها مى توانيم اطمينان خاطر بيشترى به سرمايه گذاران بدهيم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار