فعالیت ۱۰ هزار داوطلب سلامت در سیستان و بلوچستان

‌رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در همایش ایدز و داوطلبان سفیر سلامت در زاهدان گفت: داوطلبان سلامت با راهنمایی به مردم جامعه برای تامین سلامت کمک می‌کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، ‌رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: داوطلبان سلامت با راهنمایی به مردم جامعه برای تامین سلامت کمک می‌کنند که این کار نعمت با ارزشی است و ۱۰ هزار داوطلب سلامت در استان سلامت مردم جامعه را تامین می‌کنند.


دکتر محمود رضا میری بنجار افزود: هدف از برگزاری این همایش انگ زدایی از بیماری ایدز و ایدز هراسی است چرا که بیماری‌هایی شبیه ایدز نیز داریم که دقیقا راه‌های سرایت آن شبیه این بیماری است، اما ترس و هراسی که از ایدز وجود دارد؛ در رابطه با آن بیماری‌ها از بین رفته است.


رئیس دانشگاه  علوم پزشکی زاهدان همچنین بیان کرد: بیماری‌های واگیر از جمله ایدز با اقدامات بسیار ساده مراقبت و پیشگیری قابل کنترل است.


وی اظهار کرد: هراس از انگ‌هایی که در رابطه با ایدز مطرح می‌شود، سبب جلوگیری از مراجعه بیماران مبتلا به مراکز بهداشتی درمانی شده که فعالیت داوطلبان سلامت، کارشناسان بهداشت و بهورزان می‌تواند این ترس و هراس را از بین ببرد.


وی تاکید کرد: با اقدامات ساده پیشگیری، شاهد کاهش روز به روز بیماری ایدز خواهیم بود.


وی با بیان این که با اطلاع رسانی می‌توان بسیاری از بیماری‌ها را کنترل کرد، تصریح کرد: زیرساخت‌های سلامت برای کشور از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دورترین نقاط کشور برده شده است و این خدمات برای استان‌هایی که فاصله زیادی از مرکز داشتند، فراهم شده است.

میری گفت: خدمات بهداشتی به صورت برنامه ریزی شده در نقاط شهر به ویژه حاشیه از طریق برنامه طرح تحول نظام سلامت سوق پیدا کرده است و خدمات سلامت در این طرح در پایگاه‌ها انجام می‌شود که حتی داوطلبان سلامت به صورت فعال با مراجعه به در منازل بیماریابی می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: دنیا متعهد شده تا سال ۲۰۳۰ با اقدامات انجام شده در زمینه کنترل بیماری، شاهد پایان بیماری ایدز باشیم.

انتهای پیام/گ

فعالیت داوطلبین سلامت ت و انگ زدایی بیماری ایدز در سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار