راه‌حلی ساده برای جلوگیری از گرم شدن زمین +تصاویر

محققان آمریکایی برای جلوگیری از گرم شدن زمین و انقراض حیوانات خلاقیت جالبی به خرج دادند.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در یکی از  شهرهای  ایالات متحده آمریکا، تبلیغات گسترده‌ای برای جلوگیری از اتلاف انرژی صورت می‎گیرد. برای این کار مردم به سفید کردن پشت‌با‌م‌ها جهت انعکاس نور خورشید و جلوگیری از گرم شدن زمین و انقراض حیوانات از جمله خرس قطبی تشویق می‌شوند.

این تبلیغات  با نام "سفید- سفید-سبز"  تمام کشورهای جهان را تشویق می کند که بام‌های خانه خود را سفید کنند. این کار تنها به منظور جلوگیری از گرم شدن زمین  و خنک سازی محیط داخلی خانه ها نیست، بلکه از  انقراض حیوانات به خصوص خرس های قطبی نیز جلوگیری می‌کند.

پوشاندن بام خانه‌ها با رنگ سفید تا 90 درصد نور  خورشید انعکاس می‌دهد و در نتیجه  هزینه های مصرف انرژی شما کم  و هوای مطبوعی در خانه ایجاد می‌شود. وزیر انرژی  آمریکا در این رابطه اذعان داشت که با این کار چیزی بالغ بر 735 میلیون دلار در سال  در مصرف انرژی صرفه جویی می شود.

طبق تحقیقات انجام شده دمای شومینه ها و بخاری ها تا  200 درجه فارنهایت سقف ها را گرم می کند. این میزان گرما آسیب هاب جدی به محیط زیست  وارد می کند. این گرما و دمای بالا نه تنها برا ی شهروندان  مضر است  بلکه   باعث می شود که یخ های قطب شمال ذوب و حیواناتی مانند خرس های قطبی  نیز نابود شوند.

 





انتهای پیام/

با سفید کردن بام های خانه تان از اتلاف انرژی جلو گیری کنید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.