کارشناس مسائل منطقه گفت: نزدیکی مواضع آل‌سعود با رژیم جعلی صهیونیستی به معنی خیانت آشکار عربستان به جهان اسلام است.

جعفر قنادباشی کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگو با  خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به پیامد‌های نامناسب اقدامات آل سعود در عربستان و منطقه اظهار کرد: آل سعود به دنبال افزایش نارضایتی‌های داخلی و در پی جبران شکست‌هایی که در منطقه متحمل شده، اکنون برای تسلط بر افکار عمومی سعی می‌کند تا اقدامات جدیدی در کشورش انجام دهد.

کارشناس مسائل منطقه ادامه داد: آل سعود به منظور مقابله با نارضایتی‌ها، دچار یک سلسله اشتباهات بیشتری شده است و نزدیکی مواضع سیاست مداران این کشور به رژیم صهیونیستی یکی از مهم‌ترین خطا‌های سران عربستان است.

قناد‌باشی با بیان اینکه قرابت مواضع سعودی و صهیونیستی به معنی خیانت عربستان به جهان اسلام است، افزود: آل سعود برخی از رسانه‌های این رژیم را وادار کرده‌است تا مطالب تبلیغاتی را به نفع عربستان منتشر کند و با این امر در مسیری خلاف دیگر کشور‌های اسلامی گام برداشته و خشم آنان را برانگیخت.

وی تصریح کرد: آل سعود به منظور تحکیم پایه‌های قدرت خود در عربستان، به امضای قرارداد تسلیحاتی با ایالات متحده پرداخت در حالی که به هیچ وجه نیازی به چنین اقدامی نداشت همچین بخش عمده‌ای از بیت المال کشورش را در اختیار آمریکا قرار داد.

کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه بخشی از اموال مسلمانان عربی به جیب کمپانی‌های تبلیغاتی رفت، گفت: عربستان با خیانت به کشورش در مسیر اختلاف افزایی قرار گرفت و بودجه زیادی را صرف تبلیغات جریان تکفیری افراطی اختصاص داد و با تبلیغ محافل وهابی در کشور‌های مختلف، بیش از پیش بر اختلافات مذهبی دامن زد.

قناد‌باشی اذعان داشت: فهرست اشتباهات آل سعود به منظور جبران خطا‌های گذشته بی اندازه است و عربستان را به طور کامل از ماهیت کشور‌های اسلامی دور کرده و آن را به یک دشمن برای دیگر کشور‌های مسلمان تبدیل کرده است.

وی در پایان با اشاره به اقدامات ناشایست عربستان در یمن بیان کرد: آل سعود با این اقدام، یک کشور پهناور اسلامی را تخریب کرد و جنایات آل سعود در جهان اسلام بسیار طولانی است بنابراین تداوم این اقدامات بیش از پیش به منفور شدن چهره آل سعود در کشور‌های اسلامی و حتی خود عربستان ختم می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی کرمی
۱۸:۱۱ ۲۱ آذر ۱۳۹۶
مرگ بر رژیم صهیونستی
آخرین اخبار