آماده‌باش 9 هزار و 500 نیرو در طرح زمستانه

فرمانده انتظامی استان اصفهان از آماده‌باش 9 هزار و 500 نفر نیرو به‌ طور مستقیم و غیرمستقیم در طرح زمستانه پلیس راه و راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان خبرداد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سردارمهدی معصوم‌بیگی در حاشیه آغاز به کار طرح زمستانه پلیس راه و راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: این طرح نماد همدلی و انسجام بین دستگاه‌ها است و هر سال شاهد یک همکاری و هم‌افزایی بین دستگاه‌ها و نهادهای خدمت‌رسان برای ایجاد امنیت و ایمنی لازم در طرح زمستانه هستیم.

وی افزود: در این طرح دو هزار و 500 نفر نیرو به‌ طور مستقیم و هفت هزار نفر به‌ طور غیرمستقیم در این طرح پشتیبانی و 10 دستگاه مشارکت می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: دستگاه‌های امدادی و خدماتی از جمله اورژانس، هلال‌احمر، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، شهرداری‌ها، امداد خودرو و سازمان‌های آب و برق و گاز در اجرای طرح حضور چشمگیر داشتند.

وی با اشاره به نقش تأثیرگذار راهوران محله خاطرنشان کرد: در این طرح از ظرفیت راهوران محله نیز استفاده خواهد شد زیرا راهوران محله در کاهش تصادفات رانندگی تأثیرگذار هستند.

سردارمعصوم‌بیگی بیان کرد: 9 محور و گردنه برف‌گیر استان به‌ طور ویژه تحت پوشش نیروهای پلیس‌راه و راهور هستند و علاوه بر این گروه‌هایی از واحدهای گشت انتظامی نیز مأموریت پشتیبانی در مقاطع ضرورت و مورد نیاز را بر عهده دارند.

وی همچنین از فعالیت 950 دوربین ثبت تخلفات در جاده‌ها و معابر شهری استان خبر داد و تأکید کرد: نیروهای پلیس باید خدمات حداکثری و اجرای قانون را با رویی گشاده و توأم با رأفت و مهربانی ارائه کنند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه رعایت اصول رانندگی توسط رانندگان اولین و مهم‌ترین مؤلفه در پیشگیری از حوادث است، ابراز داشت: در هشت‌ ماهه امسال علی‌رغم کاهش هفت‌ درصدی جان‌باختگان در تصادفات جاده‌ای استان 450 نفر جان خود را از دست دادند و چهار هزار نفر مصدوم شدند که این رقم نگران کننده است.

وی تصریح کرد: 65 درصد حوادث رانندگی در بزرگراه‌های اصلی رخ می‌دهد و 45 درصد این حوادث نیز ناشی از عدم توجه به جلو توسط رانندگان است، دستگاه‌های خدماتی و امدادی وظیفه خود را به خوبی انجام می‌دهند و از امروز نوبت رانندگان است که در هنگام رانندگی دقت و احتیاط بیشتری کنند.

معصوم‌بیگی در ادامه اضافه کرد: اگر رانندگان شرط احتیاط را جدی بگیرند و مراقبت‌های خود را بیشتر کنند، رقم جان‌باختگان حوادث رانندگی در استان به حداقل رسیده و به عنوان اولین استانی که این رکورد را ثبت کرده برای دیگر استان‌های کشور الگو خواهیم شد.

وی رعایت سرعت مطمئنه از سوی رانندگان را بسیار جدی و تأثیرگذار برشمرد و اذعان داشت: رانندگان باید بدانند که بین سرعت مطمئنه و سرعت مجاز تفاوت وجود دارد، تعریف عملیاتی سرعت مطمئنه این است که راننده مطمئن باشد در هرگونه شرایط آب و هوایی می‌تواند بر وسیله نقلیه خود مسلط باشد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: اگر راننده دید کافی نداشت، جاده لغزنده و گردنه برف‌گیر بود، این سرعت مطمئنه است که باید در دستور کار باشد نه سرعت مجاز، زیرا سرعت مجاز برای زمانی است که شرایط کاملاً عادی باشد.

 

انتهای پیام/م

 

اجرای طرح زمستانه پلیس راه و راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار