اجلاس استانی نماز و فضای مجازی در زاهدان برگزار شد

سومین اجلاس استانی نماز با عنوان «نماز و فضای مجازی» با حضور جمعی از علما، مسؤولان استانی و فعالان فرهنگی فضای مجازی در سالن اجتماعات اداره‌کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

اجلاس استانی نماز و فضای مجازی در زاهدان برگزار شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در این مراسم بیان کرد: وظیفه اصلی انبیاء الهی، ابلاغ و پیام‌رسانی است و جالب‌تر اینکه خداوند در سوره مبارکه «ابراهیم» می‌فرماید ما پیامبری را مبعوث نکردیم، مگر آن‌که به زبان قوم خودش سخن بگوید، یعنی برای اینکه پیام‌رسانی بهتر صورت گیرد، پیامبران با قوم خود همزبان بودند.

وی افزود: زبان روز، زبان فضای مجازی است، زبانی که مخاطبان بسیاری دارد و یک ظرفیت ارزشمند محسوب می‌شود. رهبر معظم انقلاب فضای مجازی را یک قدرت نرم فوق‌العاده معرفی می‌کنند، بنابراین باید از این ظرفیت بزرگ برای ترویج اخلاقیات بهره برد.

سکینه اشرفی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری در این مراسم اظهار کرد: در جلسات متعددی که در طول سال با موضوع ترویج نماز برگزار می‌کنیم، باید این پرسش مطرح شود که تا چه میزان به کار محتوایی پرداخته‌ایم و جامعه ما نسبت به گذشته چه تغییری کرده است.

معاون استاندار با بیان اینکه احساس لذت از نماز، نیاز به مقدماتی دارد که تا این مقدمات فراهم نشود، نمی‌توان از نماز لذت برد، افزود: یکی از این مقدمات، گناه نکردن است. قلبی که با گناه سیاه و تیره شده باشد، نمی‌توان از آن انتظار داشت که نسبت به نماز شوق داشته باشد و از آن لذت ببرد.

مولوی نذیراحمد سلامی، نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این مراسم بیان کرد: ما اگر می‌خواهیم فرزندان نمازخوان داشته باشیم، باید قبل از رسیدن آن‌ها به سن تکلیف، مقدمات را فراهم کنیم.

وی افزود: قلب کودک مانند صفحه‌ای صاف و پاک است، هر نقشی که بر آن بکشیم، همان نقش حک می‌شود. اگر ما غفلت کنیم، این فرصت را به دیگران داده‌ایم تا نقشی که می‌خواهند بر صفحه قلب کودک ما حک کنند و اگر چنین شد، برگرداندن کودک به نماز، کار دشواری خواهد بود.

محمد سنجرانی، مدیر ستاد اقامه نماز استان نیز در این مراسم با بیان اینکه ترویج نماز راهی برای مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی است، خاطرنشان کرد: سیستان و بلوچستان یکی از استان‌های شاخص در اشاعه فرهنگ نماز در جامعه است.

وی اظهار کرد: در سال جاری ۷۲ دستگاه اداری، که بالای ۱۰ نفر پرسنل داشته و در آن نماز جماعت برپا می‌شود، مشمول طرح ارزیابی شدند و ۷۲ نفر نیز به‌عنوان رابط ادارات، با ستاد اقامه نماز در ارتباط بودند. در طول سال، جلسات توجیهی متعددی با حضور رابطان برگزار شد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان با بیان اینکه طی یک سال، ۴۴۵ نفرساعت در فرآیند ارزیابی، نظارت شده است، ادامه داد: علاوه بر ارزیابی ستاد، فرآیند «خود ارزیابی» نیز توسط ادارات صورت می‌گیرد و سپس نمره‌ای که دستگاه‌ها به خود داده‌اند، توسط ۷ نفر ناظر ستاد و با نظر به اسناد، بررسی و مجدد ابلاغ می‌شود.

گفتنی است در پایان این مراسم، ۱۲ دستگاه برتر در حوزه ترویج فرهنگ اقامه نماز معرفی و تجلیل شدند و از نماینده خبرگزاری ایکنا نیز به‌عنوان فعال رسانه‌ای قدردانی شد.

انتهای پیام/ع

اجلاس استانی نماز و فضای مجازی در زاهدان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار