کشت پاییزه گندم در ۳۳ هزارهکتار از زمین‌های کشاورزی سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۳۳ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این استان از اوایل آبان تاکنون زیر کشت گندم پاییزه رفته است.

کشت پاییزه گندم در ۳۳ هزارهکتار از زمین‌های کشاورزی سیستان و بلوچستانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، رضا نجفی رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: کشت پاییزه گندم در استان از اوایل آبان آغاز می‌شود و تا اوایل دی ادامه دارد.


وی پیش بینی کرد که امسال ۶۶ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی سیستان و بلوچستان به کشت گندم اختصاص یابد.


وی تصریح کرد: تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ تن انواع بذر اصلاح شده میان کشاورزان گندم کار سیستان و بلوچستان توزیع شده است.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سال گذشته ۷۶ هزار و ۶۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان زیر کشت گندم رفته و افزون بر ۷۵ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان نیز در این مدت توسط اداره غله و تعاون روستایی خریداری و به سیلو‌ها حمل شده است.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: کار برداشت محصول گندم با توجه به شرایط آب و هوایی همه ساله از اواخر اسفند در مناطق جنوبی استان آغاز می‌شود و به تدریج تا اوایل تیرماه به مناطق شمالی می‌رسد.


وی تصریح کرد: کشت گندم در سیستان و بلوچستان زمینه فعالیت بیش از ۵۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی را فراهم کرده است.


تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین‌های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید ۲ بار محصول را دارند.


هم اینک در بیش از ۲۰۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی سیستان و بلوچستان محصولات زراعی و در ۸۰ هزار هکتار از باغ‌های استان انواع میوه‌های گرمسیری، نیمه گرمسیری و سردسیری تولید می‌شود.

انتهای پیام/گ

کشت پاییزه گندم در زمین های کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.