امام جمعه پلدختر :

در بودجه ۹۷ به اقتصاد مقاومتی بی توجهی شده است

امام جمعه پلدختر گفت: یکی از خلاء‌های لایحه بودجه ۹۷ این است که در آن به اقتصاد مقاومتی اشاره نشده است و این یک نقص بوده، زیرا کشور ما نیازمند پیاده کردن برنامه‌های اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حجت الاسلام محمد سوری در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان پلدختر گفت: این افزایش و کاهش به معنای ریخت و پاش‌های زیاد، ادامه رکود و بیکاری، تعطیلی واحد‌های تولیدی وطویل بودن دامنه دولت است که نوید خوبی نیست.

وی افزود: لایحه بودجه ۹۷ که از سوی رئیس جمهور به مجلس تقدیم شده با ۴۰ هزارمیلیارد تومان کسری بودجه، بدهی‌های هنگفت به شهرداری‌ها، بیمه، تامین اجتماعی و ... دارد که با این وجود چاره‌ای جز افزایش قیمت بنزین ندارد.

امام جمعه پلدختر گفت: لایحه بودجه باید بر اساس برنامه‌های پنج ساله تنظیم شود که متاسفانه رئیس جمهور برنامه توسعه ششم را کنار گذاشته و لایحه را چهار ساله تنظیم کرده که مبنای این کار غیر قانونی است و حتی به تصویب دولت و مجلس نرسیده و مجلس باید در این رابطه حساسیت و دقت لازم را به خرج دهد.

وی افزود: یکی از خلاء‌های لایحه بودجه ۹۷ این است که در آن به اقتصاد مقاومتی اشاره نشده است و این یک نقص بوده، زیرا کشور ما نیازمند پیاده کردن برنامه‌های اقتصاد مقاومتی است.

سوری خاطر نشان کرد: سال گذشته حذف یارانه قریب به ۲۰ تا ۳۰ میلیون نفر در دستور کار بود که به خاطر انتخابات اجرا نشد و امسال ممکن است این حذف اجرا و یارانه تنها به افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد پرداخت شود.

وی افزود: لازم است دولت به این مسئله ورود اساسی پیدا کند، زیرا ممکن است افرادی تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نباشند، اما نیازمند هستند و زندگی آن‌ها با یارانه می‌چرخد.

امام جمعه پلدختر گفت: دولت باید در رابطه با حذف یارانه بر اساس معیار‌های لازم عمل کند و به صورت فله‌ای آن را قطع نکند، زیرا ممکن است افرادی نیازمند باشند و از طرفی حامل‌های انرژی گران می‌شوند.

وی به بحث تحول سلامت اشاره کرد و افزود: این طرح بدهی‌هایی را بر دوش وزارت بهداشت گذاشته که روز به روز بدهی‌های این وزارت در حال افزایش بوده و وزیر بهداشت دایم معترض است.

سوری خاطرنشان کرد: این وزارتخانه ۱۲۶ قلم از دارو‌های پرمصرف مورد هدف بیمه مانند مسکن‌ها و سرماخوردگی‌ها را از شمول بیمه خارج و به این ترتیب آثار طرح تحول سلامت را تقلیل داده است.

وی افزود:اکنون ۷۲ هزار طرح عمرانی نیمه تمام در کشور جود دارد که ۶ هزار طرح آن ملی و مابقی استانی است.

امام جمعه پلدختر گفت: تبصره ۱۸ لایحه بودجه ۹۷ به منزله چک سفید امضای مجلس برای دولت در رابطه با افزایش چهار حامل انرژی می‌شود که با تصویب آن قیمت ۹ حامل انرژی مانند بنزین، آب، گاز، نفت، نفت کوره، خوراک پتروشیمی، نفت سفید و برق و ... افزایش خواهد یافت.

وی اظهار داشت:دولت در لایحه بودجه ۹۷ کل کشور پنج هزار میلیارد ریال از محل تراکنش‌های بانکی برای درآمد خود پیش‌بینی کرده است.

سوری بیان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی نماینده مردم بوده و موظف به دفاع از حقوق آنان هستند بنابراین باید زندگی
واقعی مردم را لمس و فشار اقتصادی روی آنان را درک کنند.

وی افزود: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید در بررسی و تصویب لایحه بودجه ۹۷ مشکلات، نیازها، حقایق و منافع مردم را در نظر داشته باشند.

امام جمعه پلدختر به سفر وزیر خارجه انگلیس جانسون به ایران اشاره کرد و گفت: جانسون بر اساس رسانه‌های انگلیس فرد بدنامی در این کشور است که در مطبوعات به عنوان دروغگو و مکار معروف است.

وی افزود: هدف جانسون از سفر به ایران با توجه به اظهارات خودش پیگیری آزادی دو جاسوس دو تابیعتی ایران و انگلیس به نام کمال فروغی و نازنین زاغری بوده است.

سوری ادامه داد: فروغی فردی است که قبل از انقلاب پول زیادی از ایران به انگلیس می‌برد و در آنجا دنبال ساخت و ساز می‌رود که به عنوان جاسوس نفتی در ایران فعالیت می‌کرد.

وی عنوان کرد:انگلیس بیشترین جنایت‌ها را در طول تاریخ علیه مردم ما روا داشته است.

امام جمعه پلدختر گفت: انگلیس یکی از کشور‌هایی بود که در فتنه ۸۸ بیشترین تحرکات را علیه نظام ما داشت و از فتنه گران حمایت می‌کرد و اکنون نیز بحث برجام را دنبال می‌کند.

سوری خاطر نشان کرد: آمریکا از طرفی برجام را نقض می‌کند و از طرفی انگلیس به دنبال حفظ دروغین برجام بوده که در آن سیاستی برای دنبال کردن اهداف خود آن‌ها است و مسئولان باید نسبت به شیطنت‌های این روباه پیر مکار انگلیس دقت داشته باشند که جاده صاف کن آمریکا است.

انتهای پیام/د

دولت یارانه‌ها را فله‌ای حذف نکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار