صید ماهی قرمز 20 کیلویی در مریوان + عکس

مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی کردستان گفت: اعضای تعاونی صیادان زریبار توانستند یک قطعه ماهی 20 کیلوگرمی 'پینگ هد' (سرگُنده) را صید کردند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،  رحمان میرزایی گفت:این ماهی که از گونه کپوریان و از نوع پینگ هد است و از زئوپلانکتون ها تغذیه می کند و به صورت بچه ماهی  در این دریاچه رها سازی شده بود.
وی در خصوص قرمز رنگ بودن این ماهی نیز افزود: به احتمال زیاد این ماهی قبل از تکثیر با گونه ای دیگر ترکیب شده و به جای رنگ معمول این گونه ماهی ها، پوست آن به رنگ قرمز درآمده است.
میرزایی یادآور شد: در سایر منابع آبی استان نیز در گذشته صید ماهی هایی با این وزن وجود داشت و این یکی از نشانه های سالم بودن منابع آبی و مهیا شدن شرایط زیست مناسب در این منابع است.
به گفته وی، عملیات صیادی در منابع آبی استان توسط 6 تعاونی صیادی با 478 عضو و با توجه به طرح های مطالعاتی و تحقیقاتی شیلات صورت می گیرد.
وی تاکید کرد: اعضای این تعاونی ها از اواخر شهریور ماه هر سال تا 15 اسفند عملیات صیادی را در این منابع انجام می دهند و ماهی های صید شده را روانه بازارهای استان می کنند.
وی گفت: برای تامین ماهی مورد نیاز در این منابع آبی، سالیانه 2.5 میلیون بچه ماهی از چهار خانواده کپور ماهی ها شامل کپور معمولی، فیتوفاک، پنگ هد و آمور علف خوار رهاسازی می شود.
مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی کردستان افزود: ماهی ها یکی از عمده ترین مصرف کنندگان پلانگتوها(گیاهی) و زئوپلانکتون ها بوده و می تواند در جذب مواد آلی آب مفید و موثر باشند.
تعاونی صیادان دریاچه زریبار مریوان هم اکنون دارای 35 عضو است و با نظارت های شیلات کردستان در این دریاچه عمیلیات صیادی انجام می دهند.
دریاچه زریبار مریوان دارای حجم تقریبی بیش از 30 میلیون مترمکعب آب بوده و سرریز آب دریاچه از قسمت جنوبی با نام رودخانه مریوان خارج می شود.
طول دریاچه زریبار حدود پنج کیلومتر و عرض آن حدود 1.6 کیلومتر بوده و وسعت تالاب به دلیل تغییرات حجم آبی در فصول مختلف متغییر و حداقل و حداکثر عمق آن به ترتیب 2 و 6 متر است.
تاکنون 97 نوع پرنده، 31 گونه پستاندار، 13 گونه خزنده، 11 نوع ماهی یک گونه مارماهی، پنج گونه فیتوپلانکتون و 17 گونه زئوپلانکتون در تالاب بین المللی زریبار شناسایی شده است.

انتهای پیام/م

صید ماهی قرمز 20 کیلوگرمی در دریاچه زریبار مریوان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.