شاکری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بودجه 97 هوای اقشار کم درآمد را ندارد/افزایش قیمت حامل‌های انرژی قاچاق کالا را دو چندان می‌کند

دبیرکل جمعیت جانبازان گفت: بودجه 97 از ابعاد مختلفی بررسی می‌شود و مهمترین نکته آن، رعایت نکردن حال اقشار کم درآمد است.

رمجتبی شاکری دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به بودجه 97، اظهار کرد: بودجه 97 را می‌توان از ابعاد مختلفی بررسی کرد.

وی با بیان اینکه در بودجه 97 رعایت حال اقشار کم درآمد نشده است، گفت: متاسفانه دولت نتوانسته خود را کوچک کند، بودجه‌های عمرانی که اشتغال‌زا هستند هم وضعیت مطلوبی ندارند.

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی تصریح کرد:  براساس ردیف‌های بودجه می‌توان استدالال کرد که در سال 97 تولید و اشتغال جدیدی اتفاق نمی‌افتد.

شاکری با بیان اینکه تکیه بودجه به نفت کاهش نیافته است، گفت: انتظار بود دولت بخش خصوصی را بیشتر وارد عرصه کند که این اتفاق نه در قوانین  و نه در سیاست‌های دولت نیفتاده است.

وی تاکید کرد: باید مسئولان با ابتکار و نوآوری، راه‌حل‌های جدیدی برای ایجاد درآمد بیشتر در کشور پیدا کنند نه اینکه  فشار را روی دوش اقشار کم درآمد بیندازند.

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی با بیان اینکه فشار وارد کردن به مردم منجر به بحران‌های اجتماعی می‌شود، اظهار کرد: در بودجه پیشنهادی 97 قیمت حامل‌های انرژی افزایش یافته است، بخشی از آن در زندگی روزمره مردم و بخشی دیگر هم در تولید تاثیرگذار است.

شاکری افزود: افزایش قیمت حامل‌های انرژی هزینه نهایی تولید داخلی را بالا می‌برد در نتیجه آنان در صادرات محصولات خود با مشکل مواجه می‌شوند.

وی با بیان اینکه بالابردن قیمت حامل‌های انرژی قاچاق کالا را افزایش می‌دهد، تصریح کرد: افزایش قیمت حامل‌های انرژی قیمت تمام شده کالاها برای تولید کننده داخلی افزایش می‌دهد در نتیجه نمی‌توانند در رقابت نقشی موثر داشته باشند.

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی با بیان اینکه دولت ظاهرا قصد دارد سازمان جدیدی تاسیس کند و نیازمندان برای دریافت یارانه در آن ثبت نام کنند، گفت: این نوع رفتار برخورد عزتمندانه با مردم نیست، آقای نوبخت به تازگی اعلام کرده که در هر خانواده سه نفر بیکار داریم با پرداخت نکردن یارانه نقدی به مردم و کاهش یارانه نان، آیا مشکلات این خانواده‌ها کاهش می‌یابد؟

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار