مصباحی‌مقدم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

حوزه و دانشگاه در خدمت سیاست‌های کلان نظام باشند

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: حوزه و دانشگاه باید در خدمت سیاست‌های کلان نظام جمهوری اسلامی در داخل و خارج از کشور باشند.

حوزه و دانشکاه در خدمت سیاست های کلان جامعه باشندغلامرضا مصباحی‌مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز  در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره لزوم وحدت میان حوزه و دانشگاه، اظهار کرد: وحدت حوزه و دانشگاه به معنای جهت‌گیری واحد آنها در جهت خدمت به ملت ایران است.

وی افزود: غالبا دانشگاه در خدمت بُعد مادی زندگی مردم بوده و حوزه در جهت ارتقای بُعد معنوی و دینی ملت می‌کوشد، بنابراین  این دو باید همکاری و مودت خود را افزایش داده و به تبادل شناخت بپردازند، چرا که انسان‌ها موجودات واحدی هستند.

مصباحی‌مقدم تصریح کرد: بنابراین لازم است که خدمات حوزه و دانشگاه  معطوف به انسان واحد باشد، بنابراین همکاری بین این دو باید در جهت ارائه خدمت به جامعه باشد، در این راستا لازم است که هماهنگی و تناسب لازم میان این دو رکن مهم برقرار شود و تحقق این امر در سایه ارتباط تنگاتنگ میان حوزه و دانشگاه، ارتباط، رفت و آمد و اشتراک عقاید به وجود می‌آید.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به نقش وحدت میان حوزه و دانشگاه در بُعد سیاسی کشور، بیان کرد: حوزه و دانشگاه باید در خدمت سیاست‌های کلان نظام جمهوری اسلامی در داخل و خارج از کشور باشند. به این معنا که باید از نظام در برابر بیگانگان دفاع کرده و مدافع آرمان‌های امام (ره) که بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است، باشد.

مصباحی‌مقدم تأکید کرد: ضروری است که در مسائل سیاسی داخلی تبادل فکری میان حوزه و دانشگاه برقرار شود و این مسئله نیازمند نشست‌های مشترک و رفت و آمد میان طلاب و دانشگاهیان است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار