نفریه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

91 کودک در زلزله کرمانشاه یتیم شدند/خانه‌های پیش ساخته برای زنان بی سرپرستی که فرزند کوچک دارند در راه است

مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت: در زلزله کرمانشاه تاکنون 91 کودک یتیم شده‌اند و احتمال افزایش این آمار وجود دارد.

91 کودک در زلزله کرمانشاه یتیم شدند/خانه های پیش ساخته برای زنان بی سرپرستی که فرزند کوچک دارند در راه استمحمد نفریه مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: در زلزله اخیر استان کرمانشاه 31 کودک مادر و 47 کودک نیز پدر خود را از دست داده اند.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین گزارش بهزیستی استان کرمانشاه، به دنبال وقوع زلزله تاکنون 13 کودک هر دو والد خود را از دست داده اند و یتیم شده اند.

مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: آمار فوق نهایی و قطعی نیست و امکان افزایش آن وجود دارد و پس از گزارش دقیق مسئولان اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه آمار قطعی تا پایان هفته آینده اعلام می شود.

نفریه خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی در نظر دارد تا کودکانی که هم پدر و هم مادر خود را در زلزله از دست داده اند در خانواده های جایگزین چون پدربزرگ و مادربزرگ و یا اقوام درجه یک آن ها را ساماندهی کند و با برقراری امداد این کودکان را تحت پوشش قرار می دهد.

وی تاکید کرد: ماهیانه مبلغ 350 هزار تومان به خانواده های جایگزین کودکان بی سرپرست زلزله کرمانشاه پرداخت می شود و این افراد نزد خانواده های زیستی خود باقی می مانند.

مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: مبلغ فوق از هم اکنون به خانواده جایگزین کودکان پرداخت می شود و بودجه مورد نیاز آن نیز پیش بینی شده است.

نفریه اضافه کرد: در صورتی که هر یک از کودکان بی سرپرست زلزله کرمانشاه خانواده زیستی نداشته باشند به مراکز نگهداری از کودکان سازمان بهزیستی منتقل خواهند شد.

وی اظهار کرد: خوشبختانه تعداد کودکان فوق بسیار کم بوده است و تنها یک فرزند 17 ساله زلزله زده بی سرپرست خانواده جایگزین در اقوام خود نداشت که او نیز در حال حاضر به بهزیستی منتقل شده و تحت پوشش قرار گرفته است.

مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: اگر کودکان بی سرپرست زلزله کرمانشاه سرپرست موثر نداشته باشند و سن آن ها مناسب فرزند خواندگی باشد، سازمان بهزیستی کشور این کودکان را به فرزند خواندگی می فرستد.

نفریه تصریح کرد: در حال حاضر سن به فرزندخواندگی رفتن فرزندان بهزیستی تا 16 سالگی است و این امر با استقبال خوبی همراه است.

وی ادامه داد: سازمان بهزیستی کشور با هماهنگی با برخی از مراکز خیریه، برای زنانی که سرپرست خود را در زلزله کرمانشاه از دست داده اند و فرزند کوچک دارند، خانه های پیش ساخته فراهم می کند و این خانه‌ها طی روزهای آینده در اختیار آن ها قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
م م
۲۳:۲۰ ۳۱ تير ۱۳۹۸
سلام من یازده ساله ازدواج کردم و بجه میخوام به سرپرستی بگیرم تورو خدا بهم کمک کنید نظامی ارتش هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۲۸ آذر ۱۳۹۶
"هوا کاملا سرد شده اگر تا حالا کانکس ها آماده نشده اند . از جاهای دیگر سر پناهی ایمن تهیه کنید
آخرین اخبار