بلندترین شب انتظار

همزمان با فرا رسیدن بلندترین شب سال و مقارن شدن آن با شب جمعه، شما می‌توانید در این شب عزیز دعای فرج را زمزمه کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شب زنده داری یکی از اعمالی است که بزرگان اسلام به آن تاکید داشته اند، حال چه زیباست که این احیاء را به انتظار حضرت مهدی موعود (ع) اختصاص دهیم و با مقارن شدن شب یلدا با شب جمعه که خود شب زیارتی سیدالشهدا (ع) و شب انتظار است، این بهترین فرصت خواهد بود تا برای ستایش حضرت ولیعصر (عج) و دعا برای ظهور ایشان دست به سوی آسمان ببریم.

همچنین یکی از آداب این شب که با فرهنگ ایرانی گره خورده، صله رحم و یا همان همنشینی های خانوادگی است که در سنت پیامبر اکرم (ص) و دین مبین اسلام به آن تاکید شده است، سنتی که همنشینی، تفأل و یاد و خاطره ها را زنده می کند.

همه شما مخاطبان باشگاه خبرنگاران جوان می توانید، با اشتراک گذاری دعای فرج با هشتگ #بلندترین_انتظار در این پویش مردمی شرکت کنید.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالعلی گواهی تولیت آستان حرم امامزاده صالح (ع)، در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت درخصوص این شب گفت: طولانی ترین شب سال یا همان شب یلدا بهترین زمان برای بهره برداری و استفاده از فرصت هاست، فرصت هایی که چند ویژگی صله رحم، استفاده از تجربه بزرگتر ها و در زمان پایانی شب توجه و مناجات با خداوند است. یکی از نکات مهم این شب دید و بازدید و استفاده از تجربه بزرگترهاست که امکان تکرار مجدد و خطا رفتن را حذف می کند.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی دیگر از نکات شب یلدا توجه ویژه به خداوند است، در خصوص مقارن شدن این شب با شب جمعه و شب زیارتی سیدالشهدا (ع)، بیان کرد: بهترین فرصت در این شب این است که اگر امکان دارد در دورهمی‌های فامیلی و در ساعات پایانی شب دعای کمیل را به همراه بزرگ فامیل بخوانیم. چه اشکالی دارد که یک خانواده وقتی دور یک سفره جمع شده اند، دعای فرج را بخوانند.

این سخنران و کارشناس مسائل مذهبی ادامه داد: اگر فردا شب هنگامی که پانزده میلیون سفره پهن می شود، به تعداد نفرات برای اموات فاتحه قرائت شود، به حتم برکات آن شب نیز به بی وارثان، بدوارثان و درگذشتگان هم نیز می رسد.

 حجت السلام والمسلمین سید جواد موسوی هوایی معاون سازمان تبلیغات اسلامی کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت درخصوص ویژگی‌های شب یلدا و مقارن شدن این شب با شب جمعه و لحظه‌های انتظار گفت: لیله النهار از جمله آثاری است که نشان دهنده قدرت و عظمت خدا متعال و توجه انسان به تغییر فصول و رحمت الهی است که این تغییر فصل در ایران عزیز با مسائل و سبک زندگی ایرانی آمیخته شده و به سبک زندگی نیت گره خورده است. در واقع ما فصل زمستان را به نوعی نوید بخش فرارسیدن فصل بهار و رویش دوباره می‌دانیم.

وی در ادامه بیان کرد: معمولا تلفیق ایام در کشور ما همیشه با حُسن و مبارکی همراه بوده و حالا که شب یلدا با شب جمعه اول ماه و اولین شب جمعه ماه ربیع الثانی مقارن شده است، خود این دارای جایگاهی است که در طولانی‌ترین شب سال بهترین فرصت برای پرداختن به اعمال مختلف است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی هوایی در پایان خاطرنشان کرد: اگر بنگریم خواهیم دریافت که نکات مثبتی در اعمال دنیا و آخرت وجود دارد، که همه آن‌ها جزو اعمال اُخروی است و ما شیعیان همیشه منتظر منجی بشیریت هستیم که در عالم اتفاقی رقم بخورد و امید داریم که تمام شب‌های ظلمت به صبح ظهور برسد.

دانلود دعای فرج

دعای فرج

 

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار