قدیمی:

سامان سرا زندان ،بیمارستان و تیمارستان است

مدیر عامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت: سامان سرا هم زندان و هم بیمارستان و هم تیمارستان است و افرادی که به اینجا می آوردند،تمام شرایط این سه عنوان را دارند.

گرمخانه هم زندان هم بیمارستان هم تیمارستان استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛حسن خلیل آبادی عضو شورای شهر تهران شب گذشته به همراه رضا قدیمی مدیر عامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران از دو مرکز نگهداری بی خانمانان و مددسرای اسلامشهر بازدید کردند.

 مدیر عامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری درپایان این بازدید با بیان اینکه اینجا آخر دنیا است، گفت: اینجا هم زندان هم بیمارستان و هم تیمارستان است و افرادی که به اینجا می آوردند،تمام شرایط این سه عنوان را دارند.

 وی در خصوص شرایط مددسرای اسلامشهر بیان کرد: عمده افرادی که اینجا هستند مشکلات اعصاب و روان دارند و نمی توان به سخنان آنها اعتماد کرد.

 وی با تاکید بر اینکه برخی از بیماران حاضر در این محل اگر خارج از اینجا به سر می بردند جان می باختند، گفت: متکدیان طبق قانون مجرم هستند و با مجرم هم طبق احکام قضایی برخورد می شود و ما صرفا نگهداری می کنیم.

 قدیمی با بیان اینکه این مرکز به 300 نفر خدمات می دهد، بیان کرد: در این دو سال من مسئولیت این حوزه را به عهده داشتم، مسئولان زیادی را آوردم و صحبت کردیم و بازدید کردند و وعده کمک دادند ولی وقتی از اینجا رفتند همه چیز از یادشان رفت.

 وی با بیان اینکه ما الان پول تهیه دارو برای این افراد نداریم، گفت: پزشکانی که در اینجا فعالیت می کنند فقط از روی انسان دوستی در اینجا حضور دارند.

خلیل آبادی:مددسراها نیازمند کمک مالی خیران هستند

 حسن خلیل آبادی عضو شورای شهر تهران در ادامه این نشست اظهار کرد: این افراد به دلیل شرایط تربیتی، روحی و روانی اینجا هستند، از این رو این افراد از حیث انسانیت با ما تفاوتی ندارند و فقط قربانی یک مناسبات غلط شده اند.

وی تصریح کرد: این افرادی که در این محل حضور دارند، مورد هدف شهرداری نیستند و شهرداری صرفا نقش کمک کننده به سازمانهایی است که مسئولیت جمع آوری این افراد را دارند.

خلیل آبادی با تاکید بر اینکه باید نسبت به این افراد رویکرد انسانی داشت، بیان کرد: این مرکز مانند سازمان زیباسازی نیست که خودش صاحب درآمد باشد، از این رو برای اخذ بودجه بیشتر دارای مشکلات است.

وی افزود:بهتر است خیران و نیکوکاران برای بازگرداندن این افراد به شرایط عادی زندگی، به آنها کمک مالی کنند.

 انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار