ثبت نام بیش از ۳ هزار متقاضی زنجانی در طرح کارورزی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان از ثبت نام سه هزارو ۶۹۰ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی در طرح کارورزی خبرداد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛  یوسفی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان افزود: از این تعداد فارغ التحصیلان که ثبت نام کرده اند، یک هزار و ۱۵۷ نفر واجد شرایط بودند که می‌توانستند در این طرح مشارکت داشته باشند.

 وی گفت: ۱۴۸ واحد پذیرنده هم برای جذب این متقاضیان در سامانه ثبت نام کرده اند.
یوسفی اظهار کرد: فرآیند اجرای طرح کارورز به این شکل است که فارغ التحصیلان متقاضی و مدیران صنایع مایل به استفاده از این نیرو‌ها در این سامانه ثبت نام می‌کنند و در صورتی که هر دو طرف به توافق رسیدند، قراردادی میان آن‌ها منعقد می‌شود..

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: این قرارداد حداکثر ۶ ماه اعتبار دارد و در مناطق محروم تا ۹ ماه قابل افزایش است.

 یوسفی ادامه داد: طی این ۶ ماه نیازی به پرداخت حق بیمه نیروی انسانی از سوی کارفرما نیست و دولت کارورز را تحت پوشش بیمه حوادث قرار می‌دهد.

 وی اضافه کرد: تعداد مجوز‌های صادر شده واحد‌های کارورزی توسط آموزش فنی و حرفه‌ای استان، ۵۲ مورد است و تاکنون ۳۳ قرارداد منعقد شده که این رقم، عملکرد مورد انتظار ما نبوده است.

 یوسفی یکی از مشکلات موجود پیش روی اجرای این طرح را تزریق اعتبار اعلام کرد و از قول مساعد سازمان تامین اجتماعی برای همکاری در اجرای این طرح خبر داد.

 اجرای طرح کارورزی از ابتدای تیرماه امسال در سطح کشور با هدف برقراری ارتباط بین بخش تولید و صنعت و فارغ التحصیلان دانشگاهی آغاز شده است.

انتهای پیام/ر

۱۴۸ واحد پذیرنده آماده جذبمتقاضیان کار ورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.