آخرین توصیه های آیت الله حائری شیرازی چه بود؟

بخشی از خواسته های مرحوم آیت الله حائری شیرازی که از وقتی به قم بازگشت و در هر محفل و مجلسی بر آن تاکید می کرد را در این مطلب بخوانید.

آخرین توصیه های آیت الله حائری شیرازی چه بود؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درست یک روز قبل از اینکه حال آیت الله محی الدین حائری شیرازی وخیم شود و هوشیاری خود را از دست دهد احمد توکلی، نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی و آیت الله میرباقری، نماینده خبرگان رهبری برای عیادت بر بالین وی حاضر می شوند.

حال آیت الله حائری شیرازی مساعد نیست، هر از چندی از حال می رود و پس از چند لحظه دوباره چشم می گشاید. با دیدن آقایان توکلی و میرباقری گویا همه توانش را جمع می کند تا با صدای نحیف مطلبی را بگوید، آقایان توکلی و میرباقری گوش خود را به نزدیک می کنند تا توصیه استاد را بشنوند.

«علوم انسانی غربی که مبتنی بر انسان شناسی غربی است شرک است و ما باید به جدیت به سوی تولید علوم انسانی اسلامی برویم.» این نکته ای است که با صدای لرزان و نیم نگاهی که به آیت الله میرباقری دارد بیان می کند.

بعد در حالی که نفسی تازه می کند سنگینی نگاهش به سمت آقای توکلی می رود، اندکی مکث می کند و شاید هم از حال می رود، اما سرانجام پلکی می‌زند و لب می گشاید: «باید از اقتصاد ربوی عبور کنیم و اقتصاد اسلامی را که مبتنی بر پول اسلامی است حاکم کنیم.»

اینها بخشی از خواسته های آیت الله حائری شیرازی بود که از وقتی به قم بازگشت در هر محفل و مجلسی بر آن تاکید می کرد و برای عملی شدن آن راهکار ارائه می داد. 

منبع: رسا نیوز

انتهای پیام/

آخرین خواسته های آیت الله حائری شیرازی درباره اقتصاد اسلامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فرهنگی
۱۱:۰۰ ۰۱ دی ۱۳۹۶
روحش شادخدارحمتش کندوباسرور وسالارشهیدان صدراسلام وکربلامحشورشوند ان شاالله
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۰:۳۸ ۰۱ دی ۱۳۹۶
روحشون شاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۳ ۳۰ آذر ۱۳۹۶
کاش همه به این توصیه ها گوش میدادند اونوقت دنیا گلستان بود
Germany
ناشناس
۱۹:۲۲ ۳۰ آذر ۱۳۹۶
روحش شاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۳۰ آذر ۱۳۹۶
قال علی (علیه السلام) اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لا یسدها شی الی یوم القیامه
روحشان شاد که با اخلاقی کریم و رویی گشاده انسان ها را تربیت میکردند و با مثالهای زیبا در تبیین مبانی دینی و اخلاقی سرآمد بودند .شادی روحشان فاتحه مع الصلوات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۳۰ آذر ۱۳۹۶
خدا رحمتشان کند.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۴:۲۷ ۳۰ آذر ۱۳۹۶
روئحش شاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۳۰ آذر ۱۳۹۶
رضوان خدا بر او
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل بهمنی حیدرابادی
۱۳:۴۳ ۳۰ آذر ۱۳۹۶
باسلام و احترام
اینجانب درگذشت این عالم بزرگوار را به تمامی مسلمانان تسلیت عرض‌میکنم. امیدوارم نصیحت های ایشان در اسلام ما جواب و نتیجه دهد.و همچنین امیدوارم در شهر مقدس قم نیز عدالت و فاصله طبقاتی بین فقیر و ثروتمند اجرا گردد.
آخرین اخبار