نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: توسعه ناوگان حمل و نقل ریلی نقش موثری در توسعه پایدار و شکوفایی اقتصاد کشور دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  آیت الله عباسعلی سلیمانی جمعه شب در دیدار با مدیرکل، معاونان و رئیس پلیس راه آهن جنوب شرق کشور گفت: مردم اعتماد خاصی به ناوگان حمل و نقل ریلی کشور دارند و امیدواریم که خداوند متعال این اعتماد را حفظ کند.


نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: حمل بار از طریق ناوگان حمل و نقل ریلی سبب کاهش قاچاق کالا می‌شود.


امام جمعه زاهدان ادامه داد: همچنین حمل بار و جابه جایی مسافر با ناوگان حمل و نقل ریلی میزان تصادفات جاده‌ای را کاهش می‌دهد.


نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان گفت: مسئولان کشوری و استانی باید توجه ویژه‌ای به توسعه ناوگان حمل و نقل ریلی این استان داشته باشند.


مدیرکل راه آهن جنوب شرق کشور (مستقر در زاهدان) نیز در این نشست اظهار داشت: ترانزیت ریلی محصولات کشاورزی از جمله نارنگی و سیب زمینی از کشور پاکستان به سمت قزاقستان و روسیه در این استان وارد فاز اجرایی شده است.


مجید ارجونی گفت: نخستین محموله نارنگی پاکستانی برای ترانزیت به روسیه ۲ روز قبل وارد زاهدان شده است.


وی ادامه داد: این محموله‌های ترانزیتی از طریق مرز‌های اینچه برون و سرخس قرار است به قرقیزستان و روسیه حمل شود.


وی با اشاره به اینکه در زمینه ارتباطات ریلی با پاکستان موفق عمل کردیم تصریح کرد: در راستای جذب تجار و افزایش سطح ارتباطات ریلی با این کشور اعتماد سازی انجام شده است.


مدیرکل راه آهن جنوب شرق کشور گفت: بخشی از سه محموله مهم گندم، گاز و نفت گاز این استان از طریق ناوگان حمل و نقل ریلی تامین می‌شود.

انتهای پیام/گ

توسعه ناوگان حمل و نقل در شکوفایی کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار