مدیرکل فنی و حرفه‌ای خبرداد:

صدور بیش از ۱۷ هزار گواهینامه بین‌المللی در فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سیستان و بلوچستان از صدور بیش از بیش از ۱۷ هزار گواهینامه بین‌المللی مهارت در ۸ ماه نخست سال جاری در این اداره‌کل خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، محمد جهانتیغی  مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ۸ ماه نخست امسال بیش از ۱۷ هزار گواهینامه بین‌المللی مهارت در فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان صادر شده است.

جهانتیغی ادامه داد: از ۳۹ هزار و ۸۴۲ نفر ثبت‌نام شده در آزمون فنی و حرفه‌ای در سال جاری، ۱۷ هزار و ۱۹۹ نفر در آزمون‌های تئوری و عملی قبول شده و موفق به دریافت گواهینامه بین‌المللی مهارت شده‌اند.

وی با اشاره به اجرای الکترونیکی فرآیند‌های آزمون در شهرستان‌های استان، تصریح کرد: آزمون هر حرفه شامل ۲ مرحله کتبی و عملی است که متقاضیان باید پس از ثبت‌نام، کارت ورود به جلسه آزمون را دریافت کرده و به حوزه‌های مشخص شده جهت برگزاری آزمون‌های مورد تقاضا مراجعه کنند.

جهانتیغی بیان کرد: داوطلبان پس از شرکت در آزمون کتبی و کسب نمره قبولی بالای ۵۰، بر اساس برنامه زمانبندی اعلام شده از سوی اداره سنجش استان در آزمون عملی حرفه خود شرکت و در صورت کسب حد نصاب لازم، موفق به دریافت گواهینامه بین‌الملل مهارت خواهند شد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت و جایگاه گواهینامه‌های مهارت صادر شده و ضرورت ثبت و درج صحیح اطلاعات متقاضیان در سیستم پورتال سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، داوطلبان شرکت در آزمون‌های مهارتی توجه داشته باشند که در زمان درج اطلاعات شخصی و ثبت‌نام در دوره‌های آموزشی و نیز آزمون حتماً صحت مندرجات و مشخصات خود را کنترل کنند، زیرا پس از ثبت نهایی دیگر امکان ویرایش اطلاعات به ویژه در مورد عکس و کد ملی وجود ندارد.

وی با اشاره به درخواست اکثر متقاضیان مبنی بر معرفی منابع درسی جهت آزمون‌های تئوری، اظهار داشت: آزمون‌های تئوری، کتبی و عملی بر اساس محتوای استاندارد آموزش مهارت آن حرفه که در سایت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بارگذاری شده طراحی و اجرا می‌شود بنابراین هر منبع درسی مانند جزوه، کتاب و مقاله که مبتنی بر استاندارد آموزشی حرفه مورد نظر باشد برای مطالعه و بهره‌برداری مناسب خواهد بود.

انتهای پیام/ع

صدور گواهینامه بین‌المللی در فنی و حرفه‌ای  استان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار