مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس لرستان:

"روز لرستان" در تقویم ملی ثبت شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان گفت: در استان لرستان ۶۳۰۰ شهید، ۱۵ هزار و ۵۰۰ جانباز و ۹۰۰ آزاده داریم و ۵۰۰ بار استان لرستان مورد اصابت موشک قرار گرفته، ولی با این حال لرستان فاقد روز ملی است که باید در این زمینه تلاش کنیم.

سرهنگ حجت الله ناصرپور ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد اظهار داشت: سال ۵۷ چرخش سیاسی در خاورمیانه شکل گرفت که سبب شد سیاست گذاری جدید در کشور جمهوری اسلامی رقم بخورد و بخشی از منافع استکبار به خطر بیفتد به طوری که جنگ علیه این نظام نوپا شکل گرفت و با رخ دادن این جنگ میتوان ادعا کرد دفاعی مقدس صورت گرفته است.

وی افزود: مردم این سرزمین با الهام از نهضت حسینی دفاعی جانانه کردند به گونه‌ای که تمام دنیا بر علیه نظام جمهوری اسلامی تجمع کردند که سازه‌های مفهومی جدیدی در این فضا شکل گرفت و همبستگی جدیدی ایجاد و منجر شد ارزش‌های مشترک با عنوان فرهنگ دفاعی ایجاد شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان عنوان کرد: در هشت سال دفاع مقدس بخشی از مدیریت کلان انقلاب اسلامی شکل گرفت که این هویت تضمین کننده امنیت و بقای جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه می‌توان نظام جمهوری اسلامی را با تفکر بسیجی حفظ کرد تصریح کرد: آنچه سبب بقا نظام خواهد بود همین نگاه و رویکرد است؛ امام خمینی (ره) در زمان جنگ تحمیلی فرمودند: همه باید فدای جمهوری اسلامی شویم بنابراین نظام جمهوری اسلامی مرجع امنیت است که همه چیز باید فدای آن شود.

ناصرپور بیان کرد: این نظام سیاسی مبتنی بر یک گفتمان فکری است به طوری که بنیاد حفظ آثار به دستور مقام معظم رهبری برای اینکه گفتمان فکری را پشتوانه نظام حفظ کند تشکیل شد تا بتواند تلاش کند گفتمان فکری به نسل‌های بعدی انقلاب انتقال دهد.

وی خاطرنشان کرد: محصول این هویت سیاسی مدیریت جهادی است و نباید تلقی کنیم که جنگ پایان یافته است بلکه همین امروز در جنگ نرم و جنگ اقتصادی به سر می‌بریم و تهدید همیشه وجود دارد و دشمن دست از سر ما برنمی‌دارد.

وی گفت: امروز موشک دشمن به درون خانه‌های ما اصابت می‌کند و متوجه نمی‌شویم بنابراین مدیریت جهادی باید در همه ارکان کشور تاثیرگذار باشد و سعی کنیم با مدیریت جهادی اهداف دولت را محقق کنیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان با بیان اینکه سبک مدیریت جهادی مقابل سبک مدیریت غربی است اظهار داشت: در استان لرستان ۶۳۰۰ شهید، ۱۵ هزار و ۵۰۰ جانباز و ۹۰۰ آزاده داریم و ۵۰۰ بار استان لرستان مورد اصابت موشک قرار گرفته، ولی با این حال لرستان فاقد روز ملی است که باید در این زمینه تلاش کنیم.

وی افزود: اگر بخواهیم تلاش رزمندگان این دیار و حماسه سازان جاوید را مطرح کنیم باید در راستای بهره برداری مرکز فرهنگی لرستان تلاش کنیم، این مجموعه در حال حاضر ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در صورت تامین اعتبار سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

ناصرپور عنوان کرد: در بحث محتوا سازی دانشنامه استان هیچ تلاشی صورت نگرفته که این اقدام کار مضاعفی را می‌طلبد، تقاضا داریم کمک شود شجاعت و حماسه سازی رزمندگان لرستان را بتوانیم ثبت و ضبط کنیم.

انتهای پیام/د

 لرستان فاقد روز ملی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار