رأی‌الیوم: تحریم‌های جدید، رهبر شجاع کره شمالی را نمی‌ترساند/ پیونگ‌یانگ سزاوار حمایت همه ملت‌های ستمدیده جهان است

روزنامه رأی‌الیوم تصویب قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی در شورای امنیت را اقدامی بی‌اثر بر اراده این کشور در زمینه دفاع از خود دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه رأی الیوم در سرمقاله خود نوشت: فکر نمی‌کنیم تحریم‌هایی که شورای امنیت سازمان ملل متحد روز گذشته به اتفاق آراء ضد کره شمالی تصویب کرد، تصمیم‌گیری مستقل این کشور و بلندپروازی‌های آن را در حفاظت از خود و حاکمیتش برای ساخت نظام بازدارنده هسته‌ای و موشکی تحت تأثیر قرار دهد.

در این مقاله آمده است: اگر دو بسته سابق از تحریم‌ها نتوانست کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، را بترساند و وی را مجبور به عقب‌نشینی از طرح‌های هسته‌ای و موشکی کند، بسته سوم تحریم‌ها نیز به سختی می‌تواند چنین تأثیری داشته باشد.

کره شمالی بیشتر نیاز‌های نفتی‌اش را از چین وارد می‌کند و چین نیز از جمله کشور‌هایی بود که طرح تحریم‌های اخیر را در شورای امنیت تائید کرد، اما هنوز راه‌هایی برای دور زدن تحریم‌ها وجود دارد و بازار سیاه همیشه جایگزین حاضر و آماده است. وقتی که داعش در پیدا کردن مشتری برای نفتش با مشکل روبرو نشد، آیا رهبران کره شمالی برای ایجاد جایگزین با هدف رفع نیازهایش از نفت ناتوان خواهند ماند. پس از آن فایده این تحریم‌ها چیست وقتی که کره شمالی خودش اعلام کرد این کشور هسته‌ای است و موشک‌های قاره پیمایش را ارتقاء داده و قادر است کلاهک هسته‌ای حمل کند و به عمق آمریکا برسد و شهر‌هایی مثل نیویورک، واشنگتن، لس آنجلس و سان فرانسیسکو را هدف قرار دهد.

هدف از تحریم‌ها، بازداشتن کره شمالی از آزمایش‌های هسته‌ای و موشک بالستیک است و تحریم‌ها در این زمینه به شدت شکست خورده است. بنابراین تحریم‌های جدید پس از اینکه هدف این آزمایش‌ها محقق شد، چه سودی دارد.

بند دردناک، غیراخلاقی و غیرانسانی این تصمیم سازمان ملل متحد در این است که تصریح می‌کند کارگران کره شمالی در خارج از کشور باید اخراج شوند و به کشورشان بازگردند؛ زیرا منبع درآمد اصلی برای نظام پیونگ‌یانگ هستند و بیشترشان در شرایط معیشتی دشوار و با دستمزد‌های اندک در روسیه و چین زندگی می‌کنند.

نویسنده رای الیوم در ادامه نوشت: وقتی می‌گوئیم این تصمیم غیرانسانی و غیراخلاقی است مقصود ما این است که شرایط زندگی آن‌ها و محرومیت خود و خانواده‌شان از لقمه‌ای نان را در نظر نگرفته است و آن‌ها را به سبب اختلاف سیاسی [برخی کشورها] با دولتشان مجازات می‌کند؛ حتی اگر نتوانند با سیاست‌های این دولت مخالفت کنند.

در ادامه این مقاله آمده است: کره شمالی در برابر این تحریم‌های آمریکا تسلیم نخواهد شد حتی اگر در پوشش بین‌المللی باشد. کره به مقابله با تهدید‌هایی، که برای مجبور کردنش برای دست کشیدن از آرمانهایش در دفاع از خود و استقلالش با همه ابزار‌های ممکن است، ادامه خواهد داد.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، با پایداری و شجاعتش آمریکا را به زانو در آورد و توانایی‌های هسته‌ای و بالستیک کشورش را توسعه داد و در اراده و شجاعت به الگویی برای همه ملت‌هایی که با استکبار آمریکا مقابله می‌کنند، تبدیل شده است.

در انتهای این مقاله آمده است: سلاح تحریم‌ها برای مقابله با ملت‌های صاحب اراده وقدرت برای مقابله با گردنکشی و تلاش‌ها برای خوار و خفیف کردن است و سودی ندارد. کره شمالی با پایداری‌اش و با اصرار بر لقمه‌ای نان همراه با عزت به یک الگوی قابل پیروی تبدیل شد و سزاوار حمایت و پشیتیبانی از سوی همه ملت‌های ستمدیده در سراسر جهان است.

انتهای پیام/

مقاله رای الیوم درباره اراده پولادین رهبر کره شمالی در برابر زورگویی‌های آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار