ادعای تازه انگلیسی‌ها: در کشتار میدان تیان‌آن‌من چین، دست‌کم ۱۰ هزار نفر کشته شده‌اند!

در اسناد جدید وزارت خارجه انگلیس ادعا شده است در کشتار میدان تیان‌آن‌من چین دست کم ۱۰ هزار نفر جان باخته‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی میل، وزارت خارجه انگلیس در اسنادی که به تازگی از حالت محرمانه خارج کرده، مدعی شده است دست کم 10 هزار نفر در کشتار معترضان در میدان تیان‌آن‌من چین که در ماه ژوئن سال 1989 بوقوع پیوسته، جان خود را از دست دادند.

این آمار در تلگرافی محرمانه ذکر شده که از سوی «آلن دونالد»، سفیر آن زمان انگلیس در چین فرستاده شده است. وی در این تلگراف اعلام کرده منبع اصلی اطلاعاتش، دوست یک عضو شورای حکومتی چین بوده است.

پیشتر، گزارش‌های منتشر شده، آمار کشتار اعتراضات میدان تیان‌آن‌من را بین 100 تا هزار کشته برآورد کرده بود. طبق برآوردی که در تاریخ 5 ژوئن 1989، یک روز پس از این سرکوب انجام شده است، شمار قربانیان این حادثه، ده برابر بیشتر از میزانی است که آن زمان بطور معمول پذیرفته شده بود. خبرگزاری فرانسه به نقل از برخی کارشناسان مدعی شده تعداد 10 هزار نفر رقمی موثق است.

همچنین در سند ادعایی وزارت خارجه انگلیس آمده است در شب سوم و چهارم ژوئن، هنگامی که ارتش برای پایان بخشیدن به هفت هفته اعتراضات در میدان تیان‌‌آن‌من وارد پکن شد، نفربرهای زرهی به سوی جمعیت آتش گشودند.

سفیر سابق انگلیس در چین همچنین مدعی شده زمانی که سربازان به میدان تیان‌آن‌من رسیدند، دانشجویان متوجه شدند به آنها یک ساعت زمان داده شده تا میدان را ترک کنند، اما پس از 5 دقیقه نفربرهای زرهی بسوی آنها شلیک کردند.

انتهای پیام/

 

کشته‌شدن دست‌کم ده هزار نفر در چین

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار