ظرفیت گلستان در ذبح بیش از ۸۰۰ هزار راس دام

گلستان ظرفیت ذبح بیش از ۸۰۰ هزار راس دام سبک و ۵۰ هزار راس دام سنگین را دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ عبدالقدیرکریمی فرماندار شهرستان گنبدکاووس در جلسه بررسی مشکلات احداث کشتارگاه صنعتی دام گنبدکاووس که با حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی و مسئولان شهرستانی برگزار شد گفت: از ساخت کشتارگاه صنعتی با رعایت ملاحظات حمایت خواهم کرد.

کریمی ضمن اعلام حمایت از سرمایه گذاری برای احداث کشتارگاه صنعتی دام در گنبدکاوس افزود: نیرو‌های کشتارگاه سنتی باید حفظ شوند و این باید در تعهدات سرمایه گذار لحاظ شود و همچنین زمان بهره برداری از طرح نباید طولانی شود.

البته در این جلسه موضوع انتقال موقت کشتار شهرستان به آزادشهر بحث شد که دنکوب نماینده شرکت سرمایه گذار گفت: علاوه بر مشکلات انتقال کشتار دام گنبدکاوس به آزادشهر، این کشتارگاه با توجه به بعد مسافت گزینه مناسبی برای انتقال موقت است و دستگاه پیش سردکن گوشت و خودرو حمل انتقال گوشت در آن فراهم شود.

دنکوب افزود: گلستان سالانه ظرفیت کشتار ۸۰۰ هزار رأس دام سبک و ۵۰ هزار راس دام سنگین دارد که در حال حاضر ۴ هزار تن دام زنده بیرون از استان ذبح می‌شود.

دنکوب نماینده شرکت سرمایه گذار گفت: بزرگترین سوله کشتار دام به مساحت نیم هکتار و با ظرفیت کشتار ۲۵۰ تا ۳۰۰ راس دام در گنبدکاوس احداث خواهد شد.

دنکوب در پایان گفت: شرکت متبوعش اولین زنجیره گوشت قرمز در استان و کشور است که قصد دارد از ظرفیت ۲۳ هزار تنی سالانه گوشت قرمز گلستان استفاده کند.

استان گلستان با داشتن شرایط مطلوب می‌تواند در زمینه دامپروری و ایجاد سوله کشتار دام و ذبح دام سبک وسنگین با سرمایه گذاری مناسب به رونق اقتصادی در این زمینه برسد.

انتهای پیام /گ/م
 
 

ذبح بیش از ۸۰۰ هزار راس دام در گلستان

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.