مدیرکل هواشناسی لرستان:

۴۹ درصد بارندگی‌های پاییزی نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافته است

مدیرکل هواشناسی لرستان از کاهش ۴۹ درصدی بارندگی‌های پاییزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد

.

محمدناصر هاشمی، با بیان اینکه در بین بارش‌های نقطه‌ای و پهنه‌ای، بارش‌های پهنه‌ای حائز اهمیت هستند، اظهار کرد: از نظر بارش‌های پهنه‌ای، از ابتدای مهرماه امسال تا اواخر فصل پاییز ۴۷ میلی‌متر بارندگی استان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: این میزان بارندگی نسبت به مدت مشابه که ۹۲ میلی‌متر بارندگی بوده، ۴۹ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل هواشناسی لرستان از کاهش ۷۱ درصدی بارندگی‌ها نسبت به وضعیت بلندمدت خبر داد و بیان داشت: بر اساس وضعیت بلندمدت می‌بایست ۱۶۲ میلی‌متر بارندگی را شاهد باشیم که متاسفانه در این خصوص با کاهش ۷۱ درصدی روبه رو بودیم.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ این مسئول به برخی عوامل موثر در کاهش بارندگی اشاره کرد و افزود: تغییر اقلیم، گرمایش زمین، فعالیت کارخانه‌ها و تغییر نوع بارندگی‌ها از جامد به مایع مهمترین عوامل کاهش بارندگی‌ها است.

هاشمی در ادامه گفت: شرایط بارندگی در دی‌ماه همچون فصل پاییز است، اما پیش‌بینی می‌شود در ماه‌های بهمن و اسفند بارندگی‌های خوبی را شاهد باشیم، اما این به معنای جبران بارندگی‌های پاییز نیست.

وی نوید روز‌هایی بارانی را برای چند روز آینده استان داد و گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی پیش‌بینی می‌شود از بامداد روز دوشنبه تا ظهر چهارشنبه هفته جاری شاهد بارندگی‌های خوبی در سراسر استان باشیم.

انتهای پیام/د

هوای لرستان در روز های آینده بارانی می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.