طبق مصوبه مجلس؛

مجلس وزارت راه و شهرسازی را مکلف به اختصاص 10 درصد از واحدهای ارزان قیمت به معلولان کرد

نمایندگان مجلس، وزارت راه و شهرسازی را مکلف به اختصاص 10 درصد از واحدهای ارزان قیمت به معلولان کردند.

مجلس وزارت راه و شهرسازی را مکلف به اختصاص 10 درصد از واحدهای ارزان قیمت به معلولان کردبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نمایندگان در صحن علنی امروز (سه‌شنبه، 5 دی ماه) مجلس و در ادامه رسیدگی به جزئیات لایحه حمایت از حقوق معلولان ماده 17 را بررسی و تصویب کردند.

براساس این مصوبه؛ وزارت راه و شهرسازی و سایر دستگاه های مربوط مکلف هستند متناسب با ارائه تسهیلات ارزان قیمت و سایر اقدامات حمایتی از سازندگان واحدهای مسکونی اعم از انبوه‏‌سازان، تعاونی‌ها و بخش خصوصی، تعهد لازم را برای اختصاص حداقل ده درصد(۱۰%) واحدهای مسکونی احداثی با کیفیت و مناسب‏‌سازی شده به افراد دارای معلولیت فاقد مسکن (با اولویت زوجهای دارای معلولیت و خانواده‏‌های دارای چند معلول) به‌صورت ارزان‏‌قیمت با معرفی سازمان از سازندگان مذکور أخذ و بر اجرای آن نظارت کنند.

همچنین براساس تبصره ذیل این ماده، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف شد تسهیلات اعتباری ارزان قیمت با نرخ ترجیحی و بلندمدت مسکن موضوع این ماده را برای یک بار تأمین و به افراد دارای معلولیت تحت‌پوشش سازمان و یا تعاونی‏ ها و یا مؤسسات خیریه مورد تأیید سازمان اختصاص دهد.

طبق تبصره دیگری از این ماده نیز اعتبار مورد نیاز جهت پرداخت مابه‏‌التفاوت نرخ سود چهاردرصد(۴%) و نرخ سود مصوب نظام بانکی در قانون بودجه سالانه منظور می‏‌شود.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار