تشکیل 127 پرونده در تعزیرات حکومتی شهرستان بیله سوار

در نه ماهه امسال 127 پرونده در تعزیرات حکومتی شهرستان تشکیل یافته و متخلفان به 9 میلیاردو 698 میلیون ریال محکوم شده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، آرام حلیم فرماندار بیله‌سوار صبح امروز در هشتمین جلسه کمیسیون قاچاق کالا و ارز شهرستان بیله‌سوار با اشاره به این‌که در 9ماهه سال گذشته تعزیرات حکومتی 81 فقره پرونده را در زمینه قاچاق کالا و ارز به ارزش دو میلیارد و 755میلیون ریال رسیدگی کرده است، اظهار کرد: در 9 ماهه امسال نیز 127 پرونده در تعزیرات حکومتی شهرستان تشکیل یافته و متخلفان به 9 میلیاردو 698 میلیون ریال محکوم شده‌اند.

وی افزود: میزان محکومیت این پرونده‌ها از لحاظ ریالی در 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 232 درصد افزایش و از لحاظ تعداد پرونده‌ها نیز 56درصد افزایش داشته است.

فرماندار بیله‌سوار با اشاره به اینکه در 9 ماهه امسال 70پرونده در حوزه قاچاق کالا و ارز در گمرک بیله‌سوار به ثبت رسیده است، عنوان کرد: ارزش پولی این پرونده‌ها 31میلیارد و 949 میلیون ریال است که  نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد پرونده‌ها چهاردرصد افزایش و از نظر ارزش پولی 545 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

حلیم تصریح کرد: در نه ماهه نخست امسال 2میلیون و 550هزار نخ انواع سیگار قاچاق، 1300 قلم انواع وسایل آرایشی قاچاق و حدود 7هزار و 210 لیتر گازوئیل و 65عدد لوازم جانبی ماهواره و 115  ساعت مچی قاچاق توسط عوامل مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان کشف و ضبط شده است.

وی با اشاره به این‌که مبارزه با قاچاق کالای سلامت محور اولویت نخست نظارت و بازرسی است، بیان کرد: کالاهای سلامت محور از جمله تجهیزات پزشکی، لوازم آرایشی، انواع خوراکی‌ها و آشامیدنی‌هایی که به صورت غیرقانونی وارد سطح عرضه می‌شوند باید در اولویت کاری نظارت و بازرسی قرار گیرد.

فرماندار بیله‌سوار افزود: یکی از مشخصه‌های فرهنگ‌سازی درمردمی کردن مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزایش سطح آگاهی مردم با برگزاری کلاس‌های آموزشی، توزیع بروشور و یا نصب بنر در سطح شهر و استفاده از ظرفیت تریبون‌های نماز جمعه است که وظیفه ی هر سازمانی است که نظارت ویژه‌ای بر این موضوع داشته باشد زیرا بهترین راه مبارزه با قاچاق کالا و ارز جلوگیری از عرضه و توزیع کالای قاچاق است.

 

انتهای پیام/ع

ثبت 70 پرونده در حوزه قاچاق کالا و ارز در گمرک بیله‌سوار

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.