افضلی در نطق میان‌دستور:

50 درصد منطقه نهبندان از پوشش شبکه‌های تلویزیونی برخوردار نیست؟

نماینده مردم نهبندان گفت: در حوزه انتخابیه بنده حدود 50 درصد منطقه از پوشش شبکه‌های تلویزیونی برخوردار نیستند.

50 درصد منطقه نهبندان از پوشش شبکه‌های تلویزیونی برخوردار نیست؟به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نظر افضلی نماینده مردم نهبندان در نطق میان‌دستور و در صحن علنی مجلس اظهار کرد: سخنان پر از کینه رئیس جمهور آمریکا نسبت به ایران به همه نشان داد که دشمنی آمریکا با ما تمامی ندارد، ما و مردم ایران با اتحاد و انسجام بیرق شهید حججی را در دست گرفته‌اند.

وی افزود: فرصت مغتنمی است که با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی و تحقق اقتصاد مقاومتی به معیشت مردم کمک کنیم.

افضلی تصریح کرد: خراسان جنوبی با شهدای بسیاری در جنگ تحمیلی دِین‌اش را به کشور پرداخته است و از طرفی این استان بدون شک مهد ادب و تمدن بوده و خدمات مردم این منطقه به کشور غیرقابل انکار است.

نماینده مردم نهبندان تأکید کرد: بسیاری از شخصیت‌های علمی و فرهنگی از این استان برخاسته‌اند و حالا نوبت آن فرا رسیده که مسئولان نظام دِین‌شان را به مردم مومن و شهیدپرور نهبندان ادا کنند.

وی ادامه داد: بودجه این منطقه در سال 97 بیشترین کاهش را داشته و این مسئله مهمترین سند برای اثبات عدم توجه دولتمردان به خراسان جنوبی است و همانطور که در تذکر قبلی خود گفته‌ام، بحران آب در این منطقه بسیار جدی بوده و در حال حاضر با 120 میلیون متر مکعب کسری منابع آب مواجه هستیم.

افضلی اظهار کرد: حدود 460 میلیون متر مکعب سیلاب بدون مدیریت نابود می‌شود، اما گویا مسئولان وزارت نیرو و جهاد کشاورزی هنوز عمق فاجعه این استان را درک نکرده‌اند.

نماینده مردم نهبندان تصریح کرد: حدود 6000 قنات در این منطقه وجود دارد، در حالی که بسیاری از آنها نیاز به مرمت دارند و بنده به وزارت کشاورزی تذکر داده‌ام اما تاکنون اقدام موثری صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: با وجود خشکسالی 18 ساله در استان خراسان به دلیل نبود سرمایه‌گذاری در بخش صنعت سهم اشتغال در بخش کشاورزی این استان حدود 4 درصد است، در حالی که میانگین کشوری 19 درصد است و این مسئله بیانگر است که با تداوم خشکسالی جمعیت بسیاری از مردم بیکار خواهند شد.

افضلی بیان کرد: در حال حاضر متوسط درآمد خانوارهای شهری و روستایی در استان خراسان جنوبی حدود 20 درصد از میانگین کشوری پایین‌تر است.

وی ادامه داد: در حوزه انتخابیه بنده حدود 50 درصد منطقه از پوشش شبکه‌های تلویزیونی برخوردار نیستند که جا دارد که رئیس جمهور و صدا و سیما نسبت به این موضوع اهتمام ورزند.

نماینده مردم نهبندان تأکید کرد: ظرفیت حوزه انتخابیه بنده برای هر سرمایه‌گذاری جذاب است اما به دلیل نبود زیرساخت‌های مناسب ورود سرمایه‌گذاران به این منطقه غیرممکن است.

افضلی بیان کرد: از رئیس جمهور انتظار دارم با ایجاد تخصیص اعتباری خاص نسبت به تأسیس کارخانه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی زمینه را برای تحقق عدالت اجتماعی آماده کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار