رئیس مجلس شورای اسلامی:

خیرین سلامت پروژه‌های نیمه‌تمام بیمارستانی را تکمیل کنند/ مجلس پیگیر معافیت گمرکی واردات تجهیزات پزشکی

لاریجانی گفت: خیرین سلامت به جای آغاز کار جدید، پروژه‌های نیمه کاره را تمام کنند.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  علی لاریجانی در دیدار با حسینعلی شهریاری دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور ، معاونان ، هیات مدیره و مشاورین مجمع خیرین سلامت کشور با گرامی داشت یاد و نام مرحوم سید رضا نیری دبیرکل سابق مجمع خیرین سلامت و تبریک انتصاب دکتر شهریاری به دبیرکلی مجمع خیرین اظهار کرد: خیرین سلامت افرادی خدوم، مخلص و متواضع هستند.

وی افزود: در حال حاضر وزارت بهداشت تعداد زیادی پروژه‌های بهداشتی و بیمارستانهای نیمه کاره دارد که بعد از اندکی سرمایه گذاری کار رها شده اند و اکنون خیرین سلامت می توانند در تکمیل این پروژه از پیش قدم شوند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خیرین می‌توانند در استان‌های مختلف پروژه‌ها را بررسی و برخی از آنها را برای تکمیل انتخاب کنند، بیان کرد: خیرین سلامت به جای آغاز پروژه جدید، پروژه‌های نیمه کاره را تمام کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه در خارج از کشور نیز ایرانیان متمول داریم که برای حضور در کار خیر آمادگی دارند، اظهار کرد: جلسه‌ای با ایرانیان خارج از کشور در داخل یا خارج از کشور جلسه هایی بگذارید و پروژه‌های نیمه تمام حوزه سلامت را به آنها نشان دهید و برای کار از آنها دعوت کنید.

وی ادامه داد: بهره گیری از ظرفیت خیرین خارج از کشور علاوه بر اینکه خدمت است، همگرایی نیز به وجود می آورد و کار کم ارزشی نیست.

لاریجانی همچنین با بیان اینکه در سفرهای داخلی می توانید حضور داشته باشید تا از نزدیک پروژه‌های نیمه کاره را ببینید، خاطرنشان کرد: پیش از این خیرین سلامت در بسیاری از روستاها پروژه‌های نیمه تمام بهداشتی و بیمارستانی را تکمیل کرده‌اند اما با حضور در سفرها و آشنایی با نقاط نیازمند می توان از ظرفیت خیرین برای تکمیل پروژه‌ها استفاده کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم رفع موانع خدمت و ایجاد انگیزه برای مشارکت خیرین سلامت عنوان کرد: بحث معافیت واردات تجهیزات پزشکی از پرداخت گمرک و معافیت از عوارض شهرداری در جریان ساخت و ساز را نیز در مجلس پیگیری می کنیم.

لازم به ذکر است، در ابتدای این جلسه حسینعلی شهریاری دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور و محمدحسین قربانی نماینده آستانه اشرفیه و رئیس فراکسیون خیرین سلامت نیز به ارائه گزارشی از عملکرد خیرین سلامت پرداختند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار