غلظت گردو غبار در سیستان به ۶/۵ برابر حد مجاز رسید/ نیرو‌های امدادی در حالت آماده باش /مدارس ابتدایی شیفت عصرتعطیل شد

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان سیستان و بلوچستان گفت: غلظت ذرات معلق در هوای سیستان حدود ۶ و نیم برابر حد مجاز رسید و مدارس ابتدایی شیفت صبح وعصر این شهرستان تعطیل شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، وزش باد شدید و گرد و خاک از حدود ساعت ۹:۳۰ شب گذشته در منطقه سیستان شامل ۵ شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال استان سیستان و بلوچستان آغاز شده به نحوی که بر اساس گزارش ثبت شده در ایستگاه فرودگاهی زابل حداکثر سرعت وزش باد به ۷۶ کیلومتر بر ساعت، حداقل شعال دید افقی به ۱۰۰۰ متر و غلظت گرد و غبار معلق در هوا به ۵۶۷ میکروگرم بر متر مکعب رسید.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان درگفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: امروز سرعت وزش باد و طوفان در منطقه سیستان به ۹۴ کیلومتر بر ساعت رسیده است.

غلامرضا اربابی افزود: غلظت گرد و غبار در منطقه سیستان به ۹۶۹ میکروگرم بر متر مکعب رسیده که ۶/۵ برابر حد مجاز آن است.

اربابی با اشاره به اینکه امروز شعاع دید در منطقه سیستان به ۳۵۰ متر رسیده عنوان کرد: به دلیل وزش باد شدید و احتمال وجود آلودگی و خطرات احتمالی برای دانش آموزان، مدارس ابتدائی شیفت صبح در زابل، زهک، هامون، نیمروز و هیرمند تعطیل اعلام شد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تعدادی از دستگاه‌های های اجرایی از جمله هلال احمر، مرکز بهداشت، اورژانس و راهداری در حالت آماده باش قرار گرفته و برای رسیدگی به مشکلات احتمالی در منطقه مستقر شده اند.

  مدیر کل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان اضافه کرد: باتوجه به وزش باد سرد با سرعت بالای ۹۴کیلومتر در پنج شهرستان شمالی استان ،مدارس ابتدائی شیفت عصر امروز زابل ،زهک، هیرمند ،هامون و نیمروز تعطیل شد.

علی ملاشاهی کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: وزش باد در منطقه سیستان از شب گذشته همچنان تداوم داشته به نحوی که در ساعت ۴:۳۰ صبح امروز سرعت وزش باد در زابل ۷۷ کیلومتر بر ساعت و دید افقی ۱۰۰۰ متر گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه در ساعت ۶:۳۰ صبح امروز سرعت وزش باد و شعال دید افقی در زابل به ترتیب ۹۲ کیلومتر بر ساعت و ۳۵۰ متر گزارش شد و در حال حاضر از شدت وزش باد در سیستان کاسته شده، ادامه داد: پیش‌بینی ۷۲ ساعت آینده سیستان نشان می‌دهد طوفان و گرد و خاک و در پاره‌ای نقاط وزش باد شدید و کاهش دما همچنان تداوم خواهد داشت.

ملاشاهی اضافه کرد: پنجشنبه طوفان و گرد و خاک در شمال استان فروکش می‌کند و فقط در بخش‌هایی از جنوب شرق استان و سواحل باد‌های شمالی تداوم دارد و دریا از امشب تا جمعه مواج می‌شود.

انتهای پیام/ع

طوفان شن درسیستان مدارس صبح و عصر را تعطیل کرد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار